reklama
logo MDLS logo CZTM logo CFC
přihlásit se
Přihlásit přes Facebook

Fashion Live 2014! dostává konkrétní obrysy

Vydáno: 21.08.2014, 14:50 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Svátek módy FASHION LIVE 2014!, který zpřístupňuje přehlídky slovenské a světové módy široké veřejnosti se nezadržitelně blíží. Během tří dnů, konkrétně 15., 16. a 17. října 2014, uvidí návštěvníci Staré Tržnice přehlídky předních tvůrců a značek ze Slovenska i zahraničí.

Občanské sdružení MÓLO, které stojí za konceptem módního pojetí FASHION LIVE spolu s dalšími partnery projektu, zorganizovaly na tito tři dny pásmo módních přehlídek s bohatým doprovodným programem.

Návštěvníci budou mít možnost vidět celkem 29 módních kolekcí, zejména od předních slovenských designérů a značek.

Třídenní fashion maraton startuje ve středu 15. října v 15:00 hodin a bude probíhat každý den do 22:00 hodin.

Své nejnovější kolekce představí slovenští návrháři jako jsou Pavel Berky, Jana Gavalcová, Boris Hanečka, Veronika Hložníková, Marcel Holubec W., Martin Hrča, Izabela Komjati, Jana Kuzmová, Veronika Lokajíčková, Andrea Pojezdálová, Lubica Poncik, Petra Poórová, Lenka Sršňová a We are not Sisters.

S aktuálními sezónními kolekcemi nás seznámi ALIZÉ, IMPERIA, LA FEMME, MARELLA a M.ONA. Chybět nebudou mladí módní tvůrci z ateliérů vysokých škol - ATELIER 343 z VŠVU v Bratislavě pod vedením docentky Júlie Sabové a Ateliér oděvního designu UTB Zlín pod vedením Márie Štranekové.

Zpestřením budou zahraniční hosté z krajin Vyšehrádské čtyřky. Z Maďarska to bude Dori Tomcsanyi, z Polska značka Maldoror designéra Grzegorze Matlaga a z Čech Zuzana Kubíčková.

Na hlavním mole se také představí tři vítězné kolekce soutěže SIGNAL.

Na závěr Fashion Live! budou vyhlášeny ceny EVA FASHION AWARDS.

V rámci doprovodného programu čekají návštěvníky prodejní showroomy, výstavy, videoroom nebo textilní instalace.

Svou originální instalaci tu bude mít i kostýmní výtvarnice Iveta Haasová. Její netypické modely oblékají herečky populárního Paneláku a bylo možné je vidět i v seriálu Dr. Ema.

Výstavy a další prezentace se budou nacházet i na dalších místech v centru Bratislavy.

Odbornou část zastřeší pásmo Fashion Talků s Petrem Šagátem a dalšími zajímavými odborníky ze Slovenska i zahraničí. Hovořit budou na aktuální témata módního průmyslu.

Fashion Live 2014! je nesmírně vděčné za každého partnera, který neváhla podpořit myšlenku přinést maraton módy pro veřejnost do Bratislavy, stejně jako poskytnout slovenským návrhářům prostor pro jejich prezentaci.

 

PROGRAM FASHION LIVE 2014!

STŘEDA 15. 10. 2014

15:30 - SCI-FI SAFARI 
Lenka Mlynarčíková, Markéta Martíšková, Anna Marešková, Adam Ptáček, Kristina Synek

17H - MARELLA

18H - M.ONA

19H - VERONIKA HLOŽNÍKOVÁ

20H - JANA GAVALCOVÁ

21H - LENKA SRŠŇOVÁ

22H - MARCEL HOLUBEC W.

 

ČTVRTEK 16. 10. 2014

15H - SIGNÁL

16H - UTB ZLÍN

17H - LA FEMME

18H - ĽUBICA PONCIK

19H - VERONIKA LOKAJÍČKOVÁ

20H - JANA KUZMOVÁ

21H - PETRA POÓROVÁ

22H - BORIS HANEČKA

 

PÁTEK 17. 10. 2014

15H - VŠVU BRATISLAVA

16H - PAVEL BERKY

17H - ALIZÉ

18H - WE ARE NOT SISTERS

19H - IZABELA KOMJÁTI

20H - MARTIN HRČA

21H - V4 

ZUZANA KUBÍČKOVÁ, MALDOROR - GRZEGORZ MATLAG , ANDREA POJEZDÁLOVÁ, 

DORI TOMCSANYI 

22H - IMPÉRIA + vyhlášení AWARDS

 

 

Sci-Fi Safari se přesouvá na konec září

Vydáno: 21.08.2014, 12:45 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Sci-Fi Safari, který navazuje na desetileté působení projektu SFS, mění své datum. Z původně plánovaného 1. září 2014, bude pětice finalistů prezentovat své kolekce 29. září. Finálová show se uskuteční v pražském Fashion Clubu na Náměstí Republiky a těšit se můžete i na jeho reprízu v rámci bratislavského Fashion Live! 15. října 2014.

Platforma projektu SCI-FI SAFARI navazuje na zavedený koncept podporující mladé módní designéry v České republice známý pod názvem Shooting Fashion Stars. Po deseti letech bylo potřeba restartovat a nově nastavit pravidla konceptu a reagovat tak na aktuální stav módní scény v Čechách i na Slovensku.

Olo Křížová, která stála od začátku u tohoto projektu a během let se skrze něj snažila budovat profesionální zázemí pro módní designéry u nás, pokračuje dál v tomto úsilí. Restartuje projekt, který má potenciál komplexně a systematicky mapovat a podporovat současnou módní scénu.

Z přihlášených kolekcí bylo odbornou porotou, které předsedá Olo Křížová, ve složení Monika Drápalová, Hana Frišonsová, Boris Hanečka, Daniel Chodusov, Jitka Petřeková, Jakub Polanka, Veronika Ruppert, Lenka Sršňová a Roman Týc, vybráno pět finalistů, kteří své kolekce představí v rámci unikátního konceptu profesionální komponované show za doprovodu videoprojekcí a dalších multimediálních vstupů pod vedením Olo Křížové a jejího kreativního týmu.

Do finále postoupili a své kolekce odprezentují Lenka Mlynarčíková, Anna Marešková, Markét Martíšková, Adam Ptáček a Kristina Synek. 

Tombolini oslavuje 50leté výročí novým parfémem

Vydáno: 21.08.2014, 11:50 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Historie nového parfému Zero Gravity italské značky Tombolini je pevně spojena s historií svého zakladatele. Eugenio Tombolini se narodil v severoitalském městě Urbisaglia v provincii Macerata a byl vychován v prostředí věrnému tradicím. Pevné pouto k místu bylo vždy jedním z hlavních znaků odrážejícím se v kolekcích Tombolini. Toto pouto se odráží i v nové vůni určené pro muže Zero Gravity. Padesát let práce a historie - známá značka odhaluje svoje prastaré kořeny a oslavuje eleganci a ušlechtilost typickou pro její kolekce. 

Vůně Zero Gravity kombinuje silné tóny olivovníku spolu s hlohem a šeříkem. Za nimi se skrývají tóny zelených listů fialky, konopí a lnu. Svěží, mladistvá a inovativní - vůně má nespočet interpretací. Flakon je ozdoben uzávěrem ze dřeva z oblasti Urbisaglia, které symbolizuje kořeny značky Tombolini spjaté se svým krajem, deklarující to pravé „Made in Italy“. 

Vůně byla vyrobena v limitované edici 933 kusů v luxusní modré krabičce vyložené saténem. Unikátnost každé vůně je zdůrazněna gravírováním na uzávěru s číslem vyrobeného kusu.  


Složení vůně: 

Hlava: konopí, len, šeřík
Srdce: fialka, hloh, kadidlo, černý pepř 
Základ: olivovník, pižmo, růžové dřevo, kadidlo 

Vůně je k dostání exkluzivně v butiku Tombolini.

Trés Chic Fashion Showroom

Vydáno: 21.08.2014, 11:15 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Trés Chic Fashion Showroom bude významnou módní událostí celorepublikového charakteru, která se uskuteční 15. listopadu 2014 v Ostravě. Město Ostrava se v tento den stane místem pro setkání designérů, médií, osobnosti módy, bloggerů a nadšenců kteří módní komunitu milují. Koncept projektu je zacílen na mladé módní návrháře v České Republice, kteří dostanou příležitost ukázat veřejnosti své umění a dostat za něj prestižní ocenění. Kromě podpory módních návrhářů v naši zemi chce Trés Chic Fashion Showroom podpořit také módní kulturu, a to především v moravskoslezském regionu. Uvědomuje si, že je zde módní kult silně zanedbán a chce módu v tomto kraji probudit a rozvinout navždy.

Podle slov Denisy Čubanové, vznikla myšlenka, proč uspořádat projekt Trés Chic Fashion Showroom na základě toho, že město Ostrava a okolní region zoufale touží po módních událostech mezinárodního charakteru, chybí ale příležitosti. "Je to zapřičiněno tím, že zde nejsou odborníci z módního průmyslu, kvalitní modelingové agentury, zkušení stylisti a lidi zaměření na módní branži, make-up umělci atd. Všichni v Ostravě rychle vyhoří a utíkají za prací do jiných měst a Ostrava zůstává prázdná a hladová po těchto lidech, kteří by přinášeli svěží vítr do módnich plachet," říká Denisa.

Zároveň vysvětluje, co chybí k tomu, aby se ve městě rozvíjel módní potenciál: "Jediné co k tomu chybí je, začít lidi v regionu v módě "vychovávat". Pravidelně! Ukázat jim, co to vlastně móda je, jak se má správně prezentovat veřejnosti, jak by se mělo přistupovat ke stylu a jak si ho vytvořit. Podnikáme kroky k tomu, abychom do regionu vnesli vliv českých návrhářu a prosadili je."

Velkým lákadlem Trés Chic Fashion Showroom je soutěž mladých talentů, do které se můžou uchazeči, ať už jednotlivci, či skupiny, hlásit až do 1. října 2014. Podmínkou je mít fyzicky zhotovenou kolekci pěti modelů, kterou v případě postupu mezi finalisty, představí na závěrečném galavečeru Trés Chic Fashion.

O vítězi rozhodne odborná porota složená z výrazných osobností českého módního průmyslu. V čele s Oldřiškou Křížovou v ní zasedne například módní kritička Františka Čížková, publicistka a stylistka Martina Matyášová, šéfredaktorka D. Magazine a modistka Libka Safr, módní návrhářka Zdeňka Imreczeová, modistka Zdeňka Buksová, stylistka Simona Mikulinová a módní návrháři Libor Komostný a Denisa Dovalová.

Na vítěze soutěže čeká titul Trés Chic Fashion Showroom, finanční odměna 50 000 Kč, představení kolekce veřejnosti a také podpora corporate citizenship autorské značky. 

Vyhlašovatelem a pořadatelem Trés Chic Fashion Showroom je ostravská modelingová agentura MORAVIA MODELS. Moravia Models působí na modelingovém trhu již pátým rokem a je vedena zakladatelkou Denisou Čubanovou. Tato agentura je čerstvý vítr na poli regionálních modelingových agentur a je první modelingovou agenturou která bez zištných důvodů a naprosto profesionálně využila potenciál dívek z Moravskoslezského kraje a vybudovala jim kariéry úspěšných modelek.

Více prodrobností o projektu Trés Chic Fashion Showroom najdete na www.treschic.cz.

MBPFW 2014: Daniela Pešková

Vydáno: 20.08.2014, 10:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Daniela Pešková se už od útlého dětsví nepohla na krok bez bloku a nůžek. Svou vášeň zachycovat svět nakonec přenesla do módy. Absolventka Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně a stáže u avantgardních holandských A.F. Vandervorst, chápe a interpretuje oděv jako konečnou vrstvu lidského těla. "Vlastní tělo ve většině případlů neodráží to, čím ve skutečnosti jsme. Oděv, který přímo náleží naší současné schránce a obklopuje ji, je naší sebereflexí, zrcadlem, pokračováním i završením nás samých," říká o svém vztahu k oděvu.

Nositelné kolekce Daniely Pešková staví na koncepčním základu. Inspiraci nachází návrhářka především v propojením přírody a biologie. Tak tomu bylo i u ucelené prvotiny Wooden, kterou prezentovala na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend 2013, jejímž charakteristickým znakem je vrstvení, evokující letokruhy jako významné životní mezníky. A stejně tomu je i u novinky na sezónu S/S 2015 s názvem (in)visible traces. "Tentokrát se zabývám ideou hmoty jako celku, která je roztříštěná na jednotlivé fragmenty. Kolekce bude završením tříštivého procesu a uzavře výchozí ideu i možnosti materiálu."

Svou kolekci představí Daniela Pešková na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend v sobotu 6. září od 21:00 hodin, spolu s úspěšnou českou tvůrkyní Klárou Nademlýnskou. Přehlídka je pouze na pozvánky.

Program MBPFW 2014

Vydáno: 20.08.2014, 09:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

První zářijový týden ožije Praha módou. Maraton přehlídek, výstav, workshopů, koktejlů a společenských akcí osloví nejen milovníky módy, ale i všechny kulturně a společensky založené lidi, které móda inspiruje a motivuje k zamyšlení a kteří chtějí být uprostřed dění největší a nejprestižnější módní události v České republice. Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend poprvé ve své historii představí v duchu světových fashion weeků módní kolekce pro nadcházející sezónu jaro/léto 2015. Do Prahy přijedou zahraniční nákupčí, zajímaví hosté a osobnosti módního světa. To vše za účasti tváře MBPFW 2014 české topmodelky Jany Knauerové, speciálního hosta Ricka Genesta či Stefana Siegela, zakladatele kultovního serveru notjustalabel.com.

Již ve středu na zahajovacím koktejlu bude v prostorách hotelu Four Seasons Prague slavnostně odhalena unikátní instalace značky Tom Ford. „Těší mě, že MBPFW spojuje i takové protipóly, jako jsou luxusní značka Tom Ford s hotelem Four Seasons Prague a začínající talentovanou generaci mladých návrhářů. Ukazuje se, že program akce pokryje skutečně celé široké módní spektrum, a to samozřejmě včetně osvědčených a respektovaných českých návrhářů a značek,“ uvedl ředitel MBPFW Lukáš Loskot. Výstavu bude možné navštívit po celou dobu konání MBPFW. 

Ve čtyřech dnech bohatého programu představí svou kolekci ti nejlepší z českých návrhářů.

4. ZÁŘÍ, ČTVRTEK #MBPFW 2014
PRÁVNICKÁ FAKULTA UK

16:00 
AWKWARD COLLECTION

17:30
PIETRO FILIPI SILVERLINE BY IVANA MENTLOVÁ

19:00
KATEŘINA GEISLEROVÁ 

21:00
DOLCE VITA PRESENTS: CENTRAL SAINT MARTINS
Pod záštitou kurátorského výběru Marie Kohutik, ředitelky módy titulu Dolce Vita, se módní příznivci mohou těšit na výběr modelů jedné z nejprestižnějších škol umění a designu na světě, Central Saint Martins – University of the Arts London. 

SHAMBALLA JEWELS PÁRTY BY CAROLLINUM – CANTINETTA FIORENTINA
První oficiální párty MBPFW 2014 se odehrává ve stylu exkluzivní párty Shamballa Jewels by Carollinum. Šperkařská značka hvězd, jejíž ikonický náramek hrdě nosí například Gwyneth Paltrow, Beyoncé, Karl Lagerfleld, Giorgio Armani nebo Kim Kardashian, se představí za účasti zakladatele značky Madse Kornerupa v prostorách Cantinetta Fiorentina v 19.00 hod.

 

5. ZÁŘÍ, PÁTEK #MBPFW 2014
PRÁVNICKÁ FAKULTA UK

14:30 
STINAK VLADIMÍR STANĚK 

16:00
ANTONÍN ŠIMON / KAROLÍNA JUŘÍKOVÁ

17:30 
PETRA PTÁČKOVÁ

19:00
MARTINA ŠPETLOVÁ
Jedna z nejúspěšnějších českých návrhářek Martina Špetlová si zvolila Prahu a MBPFW jako místo, kde premiérově odhalí kolekci jaro – léto 2015. V současné době autorka žije i tvoří v Londýně, kde také vedle Milána nebo Hong Kongu můžete zakoupit její modely. 

21:00
JAKUB POLANKA

Druhý přehlídkový den uzavírá nejznámější český návrhář Jakub Polanka. Finalista Mango Fashion Awards a prezentující stylista na Festivalu v Hyères. Designér roku na Czech Grand Design a laureát ocenění Huberta de Givenchy. Nejlepší návrhář podle Elle Style Awards a podle Vogue Italia jeden z nejnadějnějších talentů mladé generace se po poslední kolekci, v níž se inspiroval multikulturní pařížskou čtvrtí Belleville, opět vydává za etnickou vizí, tentokrát však i s „bandou rytířů Jedi.”

Veřejnosti otevřená Blue Paper párty se koná v pátek 5. září 2014 od 23.00 hod. v prostorách Právnické fakulty UK. V rámci akce se představí speciální host MBPFW Rick Genest – Zombie Boy – v roli hostujícího DJ. Magazín Blue Paper, věnovaný módě, umění a kultuře, pořádá tento večer ve spolupráci s jedinečným konceptem večírků Noir Caviar. Cena vstupného 290 Kč.

 

6. ZÁŘÍ, SOBOTA #MBPFW 2014
PRÁVNICKÁ FAKULTA UK

13:00 
ETHER

14:30 
TIQE BY PETRA BALVÍNOVÁ

16:00
LAFORMELA

17:30
CHATTY

19:00
BORIS HANEČKA

Ve 21.00 hod. se pozvaní hosté MERCEDES-BENZ NIGHT mohou těšit na módní přehlídku významné módní návrhářky KLÁRY NADEMLÝNSKÉ a mladého talentu DANIELY PEŠKOVÉ.

 

7. ZÁŘÍ, NEDĚLE #MBPFW 2014
PRÁVNICKÁ FAKULTA UK

11:30
PAVEL BERKY / JANA MIKEŠOVÁ

13:00 
TEREZA ROSALIE KLADOŠOVÁ / TEREZA LEDVINOVÁ

14:30
JINDRA JANSOVÁ 

16:00
ODIVI

17:30
ZUZANA KUBÍČKOVÁ

19:00
MIRO SABO / LAY SEDLÁKOVÁ

V rámci závěrečného večera uvidíme ve 21.00 hod. tvorbu mladých talentovaných designerů, kteří jsou finalisty projektu RED CUT by Aukro pod vedením Liběny Rochové. „Cílem workshopu RED CUT by Aukro je vytvoření oděvu na hraně fashion artu s prvky současného oděvu. Chceme se inspirovat látkou a vytvořit ojedinělé a osobité modely,“ říká kurátorka projektu Liběna Rochová. Všechny originální výsledné modely budou vydraženy v charitativní online aukci, která bude probíhat na obchodním portálu Aukro.cz od 7. září po módní přehlídce až do 12. září. Po tuto dobu budou modely vystaveny v La Gallery Novesta a zájemci se budou moci přímo na místě zapojit do aukce přes tablet. Spolupráce je založena na společném cíli, v němž se Aukro s MBPFW setkává, a tím je podpora české módy a mladých talentů za využití nových technologií. Celkový výtěžek z charitativní dražby půjde na Nadaci Taťány Kuchařové – Krása pomoci. Jedenáct finalistů a vítěz workshopu budou mít svou autorskou přehlídku na MBPFW 2014. 

MBPFW, během něhož Praha poprvé ožije po celé dny módou, nabízí celou řadu doprovodných programů. Návštěvníci se mohou například těšit na výstavu „Spirit are you there?“ ve Fox Gallery. V obchodě Czech Labels & Friends budou k vidění speciální prodejní instalace kolekcí designérů a nezávislých evropských a amerických udržitelných značek, které se v Čechách představí premiérově. Stefan Siegel, pozvaný MBPFW, povede dne 3. září v 16.00 hod. v prostorách Wayry v Praze unikátní seminář věnovaný podnikání v kreativních odvětvích. Během tříhodinové přednášky ukáže, jak využít výhody digitálního prostředí, představí budoucnost luxusního segmentu a konkrétní studie zabývající se tím, jak úspěšně prodávat mladé značky. Doprovodnou akci zaštiťuje Radio Wave a slovem ji bude provázet moderátorka Veronika Ruppert.Tradiční Afterworkdrinks se bude konat v hotelu The Emblem dne 3. září od 20.00 hod. 4. září bude mít na Právnické fakultě UK premiéru Projekt Local Icons – jde o novou iniciativu na podporu lokálního oděvního průmyslu a jeho interakce se současným designem. Instalace představí produkci šesti českých továren s dlouhou tradicí ve svém regionu, které vyrábějí autentický, kvalitní a nadčasový základ vašeho šatníku. Na 4. září od 17. hod. je v La Gallery Novesta připraven projekt Check Czech Fashion. Ve stejný den probíhá od 10.00 na Právnické fakultě pod záštitou Czech Fashion Council Fashion Talk Room, tentokrát na téma „Brand Identity“, se speciálním hostem Donaldem Potardem, který stál u zrodu značky Jean Paul Gaultier. Od 13.00 hod. bude Fashion Talk Room věnován módnímu a autorskému právu. 5. září v 10.00 hod. začíná v galerii Praguekabinet snídaně s Mirem Sabem a od 20 hod. proběhne v Galerii Září vernisáž výstavy mladých začínajících českých a slovenských šperkařů a ateliérů z Prahy, Plzně, Liberce, Bratislavy i německého Halle na podporu čerstvých absolventů i studentů.

Podrobný program a informace o vstupenkách na www.mbpfw.com.

Alicia Keys - tvár vôňe Givenchy Dahlia Divin

Vydáno: 19.08.2014, 10:00 · Beauty · Autor: Eliška Pichoňská

Dámy uzreli ste už na pultoch parfumérií a skúšali ste už vôňu Dahlia Divin od Givenchy? Vôňu, ktorá je utkaná zo zlatých nití?

V týchto dňoch Givenchy uvádza na slovenský a český trh svoju novú nádhernú vôňu, ktorej tvárou nie je nik iný ako krásna Alicia Keys.

Je to vôňa plná svetla a žiary, ktorá pripomína šaty Haute Couture od Givenchy. Jej dotyk s pokožkou vás zahalí do zmyselnosti. Tvorca vôňe Francois Demachy hovorí: „Dahlia Divin odhaľuje auru s kvetinovo-drevitým nádychom. Pre stelesnenie ženy Dahlia Divin som vytvoril kombináciu tónov jemných a lahodných: rovnováha medzi farebnými a šťavnatými notami je mierne regresívna. Do vône som pridal prvky prežiarené slnkom, aby som mohol vytvoriť presnú stopu tejto šľachetnej a žiariacej múzy.“

Žena Dahlia má svoje veľké entrée. Vôňa opojnej mirabelky, kytica bielych kvetov a nad tým všetkým tróni jasmín. Zmyselnosť je dôsledok santalového dreva, vetivéru a patchouli.

Flakónik dizajnovaný v jednoduchosti, akoby pripomínal vzácnu látku. Dojem látky vytvára zlatá nitka, ktorá lemuje etiketu na prednej strane. Masívne sklo s čistými líniami.

Givenchy si pre svoju novú vôňu vybral ženu, umelkyňu s veľkým talentom, ktorá je v súčasnej dobe na výslní. Venujúca sa tisícom profesií v showbiznise cez podporu deťom chorým na Aids v Afrike a Indii.

Vzťah medzi Alicou Keys a Givenchy je láska na prvý pohľad. Umelecký riaditeľ Maison de Couture Givenchy Ricardo Tisci navrhol priamo pre ňu niekoľko kostýmov. Až 500 hodín práce na šatách určených pre Dahiu Divin so všitými drahými kameńmi a zlatými výšivkami. A je tiež cťou pre dom Givechy, že práve Alicia Keys je stelesnením ušľachtilej a zvodnej vône Dahlia Divin.

 

 

MBPFW 2014: Boris Hanečka

Vydáno: 18.08.2014, 10:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Boris Hanečka se narodil 15. února 1983 na slovenské Strupavě. Už od útlého dětského věku inklinoval k umění. Základní uměleckou školu, kterou navštěvoval, ale prý nenáviděl. Po jejím absolvování vedly kroky Borise Hanečky na ŠÚV J. Vydru Bratislava, kde navštěvoval ateliér keramiky a porcelánu u Akad.soch. Michala Zdraveckého. Studium keramiky ho následně dovedlo k módnímu designu. V roce 2001 nastoupil na VŠVU v Bratislavě, kde úspěšně absolvoval v ateliéru oděvního designu.

 

Za poměrně krátkou dobu se Boris Hanečka dokázal vyšvihnout mezi stálice slovenského designu. Dnes se věnuje navrhování šatů pro moderní, silné a k sobě zcela upřímné ženy. Jeho tvorba se vyznačuje smyslem pro stavbu oděvu a detaily, které se propojují v dynamickém a sofistikovaném provedení.

Jeho tvorbu oceňují i slovenské celebrity, mezi něž patří Adéla Banášová, Jana Kirschner, Zuzana Fialová, Denisa Dvončová či Dara Rolins. Nejčastěji je ale jeho jméno spojováno s Luciou Hablovičovou, kterou považuje za svou inspiraci a múzu. Je držitelem ceny LIFELINE Fashion Talent za rok 2006 a také ceny designér roku  za přínos slovenské módě za rok 2008. Kromě autorské tvorby se věnuje i stylingu.

Kolekce Borise Hanečky pro jaro/léto 2015 je inspirována výtahem paternoster, a to jak formou, tak i obsahem. "Ideový základ kolekce se odvíjí právě od jeho mechanismu, který je založen na potřebě lidí svobodně vystupovat a nastupovat, neustále se přesouvat, kolísat. Vizuálně se pak výtah odráží orámováním jednotlivých výseků, z nichž vzniká v siluetě koláž ústící do hry s proporcí," vysvětluje návrhář.

Přehlídku Borise Hanečky můžete v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu 2014 vidět v sobotu 6. září od 19:00 hodin.

Kampaň Lanvin F/W 14.15

Vydáno: 15.08.2014, 14:33 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Alber Elbaz, kreativní ředitel značky Lanvin, požádal modelku Edie Campbell, aby informovala svou rodinu o účinkování v nové kampani Podzim Zima 2014/2015. Kampaň značky Lanvin tak není pouhými fotografiemi, které se v minulosti ztratí v archivu, ale také rodinným albem. Značka slaví 125. výročí, možná proto se rozhodla udělat něco speciálního. Na fotografiích, které nafotil Tim Walker, se tak objevují mladší sestra Olympia, starší bratr Arthur, matka Sophie Hicks, otec Roddy Campbell, babička, dědeček Joan Jeremy, stejně jako její přítel Otis Ferry. Podle značky Lanvin humor prodává, proto se rozhodli do kampaně zařadit i koně. Na minimalistickém pozadí v bílé barvě celá rodina předvedla dramatickou kolekci plnou třásní a volánů.

 

 

MBPFW 2014: AWKWARD

Vydáno: 15.08.2014, 09:45 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Pod značkou AWKWARD se skrývá duo talentovaných návrhářek, kterými jsou Lucie Jelínková a Monika Nováková. Do širokého povědomí se studentky UMPRUM dostaly v roce 2012, kdy zvítězili v soutěži Start-Up v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend se svými neonovými dinosauřími lodičkami.

AWKWARD vnáší do českého módního rybníčku infantilní kýčovitost, která ale neuvěřitelně baví. Jejich tvorba balancuje mezi avantgardou, dětinskostí a přesahem do undergroundu. Je typická svým popovým a punkovým nádechem, srozumitelností a hravostí, odkazující k naprosté nezávislosti. 

V loňském roce představilo duo na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend kolekci doplňků King of Pop, jejichž ústředním motivem je opět dinosaurus. Lucie Jelínková do tvorby AWKWARD zarhnula i svojí diplomovou práci z Ateliéru módní tvorby pod vedením Pavla Ivančice na UMPRUM, nazvanou Never Lose Your Face, inspirovanou životem pyšné Rakušanky Marie Antoinetty a její láskou k mopsům. A zapomenout nesmíme ani na kolekci Lisbeth Salandera Rococo, inspirovanou opět Marií Antoinettou. 

V letošním roce se Monika s Lucií zúčastnily výstavy Voyage Through Centra Europe na International Fashion Showcase v Londýně, která je oficiální doprovodnou platformou London Fashion Weeku. My se na jejich nejnovější práci můžeme tady v Praze těšit už 3. září 2014 od 16:00 hodin v rámci Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend.

< Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 351 ... Další > 

Doporučujeme

Newsletter

Další články

Náplně do tiskáren

Levné náplně do tiskáren, Tonery do tiskáren