logo MDLS logo CZTM logo CFC
přihlásit se
Přihlásit přes Facebook

Viktor & Rolf HC S/S 2015

Vydáno: 30.01.2015, 16:30 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Nizozemští návrháři Viktor Horsting a Rolf Snoeren tvořící pod značkou Viktor ånd Rolf dávají pojetí haute couture trošku jiný význam. Po řadě kolekcí, které se věnují vytvářením modelů přímo určených na červený koberec, je tu kolekce, která nás přemisťuje na pláž do horkého slunného dne. Typickými prvky jejich nové kolekce jsou totiž různě propracované a pompézní slaměné klobouky, nabírané šaty v panenkovském stylu s květinovými motivy a žabky. ,,Je to typický letní vzhled: květinové šaty, slaměný klobouk a žabky. A postupně je oblečení propracovanější a čím dál více neskutečné,‘‘ řekli návrháři, kteří kolekci postupně gradovali do širších rozměrů.

  

Designéři na kolekci pracovali s holandskou firmou Vlisko, která se specializuje na styl batikování, barvení voskem a tištěné látky, které jsou oblíbené v západní a střední Africe. Počáteční verze šatů v áčkovém střihu s natištěnými květy inkoustem, z hedvábí a nadýchanou spodničkou z organzy, vypadala jako omalovánky, které nikdo nedokončil, pouze místy vybarvil. Postupem kolekce návrháři přidávaly na částech, které zasahovaly do prostoru, ať se jednalo o nařasenou barevnou látku či černé květiny z drátů, které jakoby vystupovaly plochého potisku do reálného světa. Návrháři přiznávají, že chtěli tisk probrat k životu a experimentovat s tím, jak daleko jej mohou vzít z hlediska objemu.

  

Tento motiv návrháři dále rozpracovali prostřednictvím umělých látkových květin, které byly ve stejném stylu, jako v celé kolekci. Tentokrát však nebyly pouhou plochou, ale trojrozměrnými kyticemi zasazenými do modelu. I slaměné klobouky se staly čím dál většími a dlouhé trsy pšeničného klasu, které staly součástí, byly ozdobeny slaměnými květinami. Modelky, ačkoliv měly široké molo, se kvůli vzrůstající šíři modelů a klobouků musely neustále obcházet. V závěru kolekce klobouky téměř splynuly s modelem, který se proplétal mezi částmi klobouku.

Valentino HC S/S 2015

Vydáno: 30.01.2015, 15:55 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Nic není větším očekávání, než čistá romantika a něžnost vzniklá z nápadů návrhářů Marii Grazia Chiuri a Pierpaola Piccioli tvořících pro značku Valentino. Romantika je to, co dvojice představila v rámci kolekce haute couture jaro léto 2015 v Paříži. Návrháři se však dále inspirovali venkovem, poezií a láskou. Respektive i samotné slovo ,,láska‘‘ se objevovalo na několika modelech, které návrháři potiskli citacemi z Shakespearových her a z díla ,,Peklo‘‘ od spisovatele Danteho Alighieri i obrazy Marca Chagalla, který dvojici zaujal ze všech nejvíce: ,,Měl neuvěřitelný život, velmi tvrdý, ale udržoval si stále svou optimistickou vizi.‘‘ Malíř ruského původu se stal leitmotivem pro zdobení, které patří do základního estetického pojetí designérů.

  

Romantický pocit kolekce navodily rozevláté sukně, šaty a halenky, které byly silně a barevně vyšívané. Tyto modely dvojice rovněž dále vrstvila barevnými vestami, kabáty se zdobenými lemy na motiv výrazných švů, ale také kalhotami. Vše bylo velmi laděno do venkovského stylu ruského prostředí. Nechyběly ani nabírané rukávy či límce, které postupně zdobily více a více slavnostnější modely s šifonovými částmi, tylem a hedvábím. O lehkosti vybraných látek se návrhářka vyjádřila také: ,,Když jste zamilovaní, máte pocit, že letíte.‘‘

  

Další modely se Maria a Pierpaolo rozhodli protkat zlatými a stříbrnými nitěmi, přidat na saténu, občas kůži, na voláncích a nabírání. O faktu, že modely prostupovala láska, svědčí i heslo ,,Amor Vincit Omnia‘‘ vyšité na korzetu, které značí ,,Láska vše přemůže‘‘. Kolekce jakoby vše vrátila zpět v čase, a to také prostřednictvím účesu spletených vlasů do svatozáře, která vypadala velmi čistě a panensky a kterou dotvářely květy, které kadeřník zasunul do vlasů. 

Elie Saab HC S/S 2015

Vydáno: 30.01.2015, 14:00 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Libanonský návrhář Elie Saab představil svou novou kolekci haute couture jaro léto 2015 v pařížském Théâtre National de Chaillot a pojmenoval ji ,,Beirut, Chasing a Dream‘‘. Věrný své pověsti opět představil překrásné kusy jako z pohádky, nad kterými zůstává rozum stát. Sezóna za sezónou jsou to však pokaždé jiné inspirace, které návrháře podněcují k vytvoření těchto krystaly, flitry a krajkami posetých šatů. Tentokrát se designér zaměřil na přírodní motivy rostlin a motýlů, které všechny uvedly do říše fantazie.

  

Pro tuto přehlídku bylo pečlivě přichytáno prostředí kouzelného lesa lemovaného stromy a keři a obklopeného tmou. Z tohoto místa postupně vycházely modelky představující ženské modely. Elie Saab se zaměřil na extrémně ženskou siluetu, krátké i dlouhé modely, široké sukně i protáhlé střihy. Kolekce v sobě zahrnuje jemné barvy slonovinové, práškově růžové, modrošedé a šedozelené, které kontrastují s temnou černou. Lesní téma Elie podtrhnul použitím peří, korálků a flitrů, což dodávalo na kouzelnosti. Samozřejmé byly také krajky a květinové motivy.

  

Kolekce však v sobě skrývala i hlubší myšlenku, respektive vzpomínku. Návrhář věnoval svou kolekci minulosti – portrét jeho rodičů, když byli stejně mladí, jako jeho vlastní děti nyní, na kterém se objevuje matka v tulipánových šatech, se promítl do květinové řady kolekce. Zároveň se zaměřuje i na své mládí: ,,Éterická látka této kolekce je ztělesněním mého dětství. Stejně, jako jemně zelená na jaře, mystická modrá v horizontu a hnědá na vlhké půdě.‘‘ Závěrečným modelem se staly famózní svatební šaty vytvořené z vícebarevného tištěného hedvábí s hlubokým výstřihem a širokou sukní, která byla posetá krystaly. 

Beauty Berlín F/W 15.16

Vydáno: 30.01.2015, 13:00 · Beauty · Autor: Kateřina Ikráthová

V uplynulých dnech jsme vám představili značky, které prezentovaly své kolekce pro podzim/zimu 2015/2016 na Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. Nebyly to ale jenom inspirující modely, které nám německé hlavní město předvedlo. Jak už u Berlína bývá zvykem, nezůstal pozadu ani s líčením a účesy. Jaké výtvory byly ty nejpovedenější?

Lena Hoschek

Lena Hoschek zazářila rovnou s několika barvami – černou, antracitově šedou a půlnoční modří. Účesu jako ze šedesátých let se docílilo natupírováním rovných pramenů a přepásáním širokými stuhami šedého tylu.

Kaviar Gauche

Křehkost transparentních rób s krajkami a kvítky skvěle doplňovalo svěží líčení, jehož základem byly jednoduché bílé linky a třpytivá oční víčka. A romantický drdol, který dokresloval pohádkovou atmosféru.

Capara

Lineární barevný model představila značka Capara. Akcentace grafické linky výraznou námořnickou modří a světle modrými odlesky na pohyblivém víčku symbolizovala prosvětlené nádvoří s prosklenou střechou.

Marc Cain

Jak jinak docílit make-upu šedesátých let, než pořádně silnými linkami, výraznými očními stíny a natupírovaným drdolem. U takového líčení je však nejdůležitější, aby vše ostatní zůstalo dokonale svěží – rty, obočí i tváře by měly být v naprosto přirozených odstínech.  

   

Odeur

Na kombinaci messy hair a futuristických linek vsadilo duo návrhářů z Odeur. Drdoly, ze kterých vypadávaly prameny, dodávaly rebelský vzhled, zatímco líčení podtrhávalo tajemný pohled.

Rebekka Ruétz

Přehlídka Rebekky Ruétz byla přímo beauty lahůdkou. Rozcuchané kudrlinky přidávaly na objemu a líčení bylo doslova magické. Nádech kinematografie z třicátých i čtyřicátých let se spolu s potisky od umělkyně Dagmar Weinberg promítají v barevné smršti na očních víčkách, uměle dokresleném obočí i kontuře rtů.

Thomas Hanisch

Pitoreskním dojmem působí make-up zvolený na přehlídku Thomase Hanische. Modely, u kterých se návrhář inspiroval pokusy na dvojčatech, skvěle dotvářejí účesy vytvořené z několika malých drdolů přichycených pinetkami, a rtěnka, která je v konturách rozmazaná. Pomyslnou třešinkou je pak orosený obličej.

Sopopular

Vliv avantgardy a černé revoluce je značně patrný i u líčení značky Sopopular. Look je totiž dotvořený černými tlustými pruhy, které jsou natřeny přes rty.  

Zukker

Ačkoliv Zukker znamená v překladu cukr, to, co tato značka v Berlíně předvedla, bylo více pikantní než sladké. To, že za brandem stojí mladí návrháři je znát i z hravosti a extravagance, jaká srší z vybraného líčení a účesů. Přitažlivé, lehce rozcuchané vlny byly zafixovány sponkou a lakem. U make-upu se zase dalo vyniknout tmavé rtěnce a očnímu rámováni, ovšem s postupným stínováním do zářivé stříbrné.

Anne Gorke/Use Unused

Zdánlivě dvě neslučitelné značky spojovala na Mercedes-Benz Fashion Week Berlin jedna věc – ke svěžímu narůžovělému líčení zvolily paruky. Anna Gorke využila středné dlouhé platinové mikádo, oproti tomu maďarské trio Use Unused sáhlo po krátkém černém rozcuchu.

Většina přehlídek si ale potrpěla na promyšlených účesech. Během Mercedes-Benz Fashion Week Berlin bylo vytvořeno více než 700 účesů! Tým kadeřníků na to spotřeboval okolo 480 laků na vlasy, 180 nádobek s gelem nebo pomádou, 6450 vlásek, 2900 gumiček a 240 sponek.

Giambattista Valli HC S/S 2015

Vydáno: 30.01.2015, 12:00 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Pro novou kolekci značky Giambattista Valli se návrhář rozhodl pro vyrovnání kontrastů mezi jeho momentálními dvěma múzami – Coco Chanel a Janis Joplin. Kolekce haute couture jaro léto 2015 se rozhodl spojit eleganci s tvrdým rockovým stylem do jednoho celku připomínající svou dokonalostí sochařské dílo. Samotnou přehlídku uvedlo několik monochromních modelů v černé, které charakterizovaly silné pásky látky zdobené květinami v pase, načechrané sukně, které sloužily jako svrchní vrstva nad elegantní kalhoty, a celkové vrstvení.

  

V černobílých kombinacích či monochromních modelech se vyjímaly také pastelové odstíny růžové, béžové, žluté a zelené. Nechyběl ani záblesk Coco Chanel prostřednictvím bundičky ovlivněné pánským stylem a Janis Joplin a její vrstvení koktejlových šatů přes kalhoty. Přehlídka se uskutečnila na překrásném mole potaženém koberci s květinovými potisky po vzoru italských zahrad, které doplnily zrcadla zavěšená nad hlavami všech.

  

Návrhář se nebál kombinovat kohoutí stopu s květinovými nášivkami na transparentních šatech s volány, v jiných případech nechal volně rozkvést celý model pomocí drobných popínavých větviček s kvítky. Ozdoby a nabírané volány také nejčastěji postihly ramena a ruce. Rostlinný motiv stromů, lístků, květin a duhových růží byl zkrátka prostoupen celou kolekcí. Všechny modely charakterizovaly také černé čelenky ze stuhy s puntíkovaným závojem překrývajícím půl obličeje, na němž se skrývaly stíny po celé ploše očí.

Chanel HC S/S 2015

Vydáno: 29.01.2015, 18:00 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

Nová kolekce Chanel haute couture jaro léto 2015 byla jakýmsi výletem do tropické džungle, respektive do hustě porostlého skleníku plného tropických rostlin. Všechny tyto vzácné květy však byly pouze z papíru, zahrnovaly 300 kusů a jejich výroba zabrala 6 měsíců. Tato výzdoba však nebyla jediným, co budilo úžas. Přehlídku otevřelo několik modelů zahradníků se slaměnými klobouky, z nichž jeden zalil připravené květiny. Ty, leč byly z papíru, však díky ukrytým drobným motorkům začaly postupně vzkvévat a otevírat svá barevná poupata. ,,Možná je to svět, který nikdy neexistoval,‘‘ řekl Karl.

  

Je zajímavé, že nápad na novou kolekci přišel jednoho ráno po probuzení: ,,Jedno ráno v posteli jsem to viděl během sekundy.‘‘ Karl Lagerfeld definoval svou představu božského ráje. Kolekce obsahovala všechno to, co lze spojit s jemností, ženskostí a květinovou tropickou džunglí. Nechybělo peří, výšivky ani šifon, které představovaly maximální lehkost. Tentokrát návrhář přidal i na doplňcích, do kterých zařadil se zbytkem barevných modelů kontrastující černé vysoké úzké boty, ale hlavně klobouky a načechrané kulichy, které dozdobily každý model.

  

Karl Lagerfeld se nevyhnul tomu, co nechybí v každé kolekci – tvídu, jenž nyní přepracoval do kostýmků s dlouhými třásněmi, které zahalovaly bříško. Základem velké řady modelů byl totiž střih croptopu, které návrhář kombinoval s nízko posazenými širokými nabíranými sukněmi i s úzkými delšími sukněmi, které byly v pase omotány páskem visícím až téměř k zemi. Přehlídku sice zahájily jednobarevné modely v oranžové, modré, žluté a růžové, zbytek kolekce byl však absolutním umem ručního šití a drobného skládání malých květinových ozdůbek a šperků, které doplnily nášivky a flitry. Ramena, lemy šatů u šifonu a tylu či pak postupně zdobilo čím dál větší množství trojrozměrných tropických květenství. Některé modely dokonce působily jako origami skládanka, což dodávalo na výraznosti. Návrháři byly v několika případech blízké i návleky, a to většinou v černé. Závěr patřil tradičně svatebním šatům zdobeným flitry a drobnými kvítky ručně upevněnými na každý centimetr sukně s vlečkou.

Czech Grand Design zná své finalisty

Vydáno: 28.01.2015, 17:20 · Novinky · Autor: Eva Hudzieczková

Kvalitních prací a tím pádem i tvůrců se v letošním semifinále Czech Grand Design sešlo požehnaně. Dokonce i Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku a zároveň producent těchto cen, se nechal slyšet, že uplynulý rok patřil mezi ty z nejnabitějších vůbec. A to nejen co se množství, ale zejména umělecké kvality výtvorů týče. 

Do finále se však v každé kategorii (kterých je celkem osm) mohli dostat jen tři nejlepší. 
My jsme se zaměřili na oblast módy. Který z návrhářů má šanci posbírat vavříny a radovat se tak z vítězství? 
Jednou z kandidátek je Ivana Mentlová - ta se do trojlístku finalistů probojovala s kolekcí Silverline, kterou vytvořila pro značku Pietro Filipi. Vůbec poprvé se tak mezi ty nejlepší dostala i konfekce, což byl zajímavý moment například pro šéfredaktorku magazínu ELLE Andreu Běhounkovou, která tvorbu finalistů představila a zároveň zasedá v porotě, která zvolí vítěze právě v této kategorii, tedy - Módní designér roku. 
Do bitvy o tento titul však zasáhne i Jakub Polanka a do boje povolal snad ty nejpovolanější z galaxie - novodobé rytíře Jedi, kteří byli inspirací pro celou jeho jarní kolekci nesoucí název Sci-Fi Nomads. 
A aby byly hvězdné války kompletní, přidává se i tvůrčí trio LaFormela, které tasí zbraně v podobě kolekce inspirované punkem 70. let a tvorbou Oskara Kokoschky - to vše korunují skvělým zpracováním. 

Nutno však připomenout, že kromě jmenovaných byli v širší nominaci mimojiné i Petra Ptáčková, která se svou kolekcí vycházející z klasického čínského románu Opičí král nadchla nejen české obecenstvo na pražském podzimním Fashion Weekendu, těsně před branami finále skončilo mužské duo Lukáš Spilka a Štěpán Růžička, kteří na posledním Designbloku představili ryze pánskou kolekci ve které najdete kožené límce, korzety, vlněné vesty či kožešinu, a mezi zmíněnou trojici se nedostala ani Monika Drápalová, která minulý rok jako vůbec první módní návrhář, za celou dosavadní existenci těchto cen, získala hlavní cenu a stala se tak Grand designérkou roku 2013. Ale i přesto, že se letos do finále neprobojovala, je o její tvorbu zájem, o čemž svědčil i včerejší výběr outfitu ředitelky Designbloku Jany Zielinski, která sáhla právě po šatech z její poslední kolekce All is not lost. 

Nicméně i tak bude mít tato úspěšná návrhářka zastoupení na finálovém večeru. Ceny Czech Grand Design mají totiž hezkou tradici - a sice, že vítěz má za úkol vytvořit cenu pro budoucího nejlepšího designéra roku. A tak navrhla Monika Drápalová slavnostní kimono, ve kterém je koneckonců vyfocená i na oficiálním vizuálu aktuálního ročníku.

Moc bychom si samozřejmě přáli, aby se i letos stal Grand designérem někdo z trojice módních návrhářů. Na to si však budeme muset ještě chvíli počkat. Slavnostní vyhlášení proběhne v sobotu 14. března 2015 ve Stavovském divadle. 
Pokud vám to připadá moc dlouho, můžete si čekání na vyhlašování toho nejlepšího designéra krátit obdivováním prací finalistů v Národním technickém muzeu. Čas máte až do konce března 2015. 

Christian Dior HC S/S 2015

Vydáno: 28.01.2015, 15:00 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková

,,Chtěl jsem vyjádřit něco, co mi přijde relevantní s ohledem k dnešní době,‘‘ řekl návrhář Raf Simons k nové kolekci Christian Dior haute couture jaro léto 2015. Raf však zároveň přiznává inspiraci hudbou, která prostupuje kolekcí ve formě zpěváka Davida Bowieho: ,,Je to chameleon, který je schopný se přetvářet. Ale je také zhmotněním něčeho dalšího. Více než mužem – myšlenkou, nápadem.‘‘ Novou kolekci se designér rozhodl představit v prostředí nahusto postaveného stříbrného lešení s růžovými koberečky, které se skrývalo pod střechou budovy. Vytvořil tak kontrast staveniště jako z budoucnosti situovaného v areálu historického muzea.

  

Šaty kolekce haute couture jsou podle návrháře vrstvením minulosti a současnosti, které zahájily modely průhledných lesknoucích pláštěnek či kabátů potištěných květovými potisky, které ukrývaly krajkové šaty. Pro návrháře byly tyto modely mixem retro s budoucností. Psychedelické vzory na overalech s dlouhými rukávy také svědčily o návrhářově pojetí nového vzhledu, který tyto modely použil i jako spodní vrstvu pod minisukni a krátký top. Součástí však byly i střízlivější kabáty v rovném střichu, které Raf Simons oživil jasnými barvami hráškové či modré, stejně tak jako rozšířené sukně s crop topem.

  

Je patrné, že si návrhář výrazně pohrával se střihy a ozdobami, které tvořily drobné korálky či flitry, jenž postupně kombinoval s květinovými nášivkami. Některé tyto ozdoby jakoby na plastových kabátech připomínaly třpytivé dešťové kapky. Stejně tak Raf volil vrstvení, kdy pod třpytivé minišaty aplikoval dlouhý hedvábný rukáv vyšívaný květinami, který svým zpracováním připomínal tetování. Při zpracování této kolekce návrhář přemýšlel o celkové cestě a posun, který jej dovedl až sem,,Mé první couture přehlídky byly cvičení k pochopení historie. Čím víc jí rozumíte, tím více můžete vidět, co přijde.‘‘ Proto to nebyla jen budoucnost či přítomnost, do kterých kolekci zahalil. Snoubil do ní také romantická 50. léta, experimentální 60. léta a volnější 70. léta. Kromě samotných šatů, kabátů a overalů byla kolekce výrazná i vysokými lakovanými kozačkami, které rozzářily jak jednobarevný model, tak výrazné potisky jako například proužky.

Whitetail F/W 15.16

Vydáno: 27.01.2015, 13:00 · Novinky · Autor: Kateřina Ikráthová

Vhodné materiály, trvalou kvalitu a nadčasovost prezentovala poprvé značka Whitetail na Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. První dámská kolekce značky je určená pro podzim/zimu 2015/2016 a Margit Peura ji založila na jednoduchosti, kdy ponechala pouze nezbytné prvky.

Jedna po druhé zahalily barvy místnost do černé, šedé a bílé. Ostré úhly a ještě ostřejší střihy, spolu s maskulinními prvky, které však stále zdůrazňovaly ženu, byly ústředním pilířem celé kolekce.

„Moje počáteční inspirace pro vznik kolekce přišla, když jsem běhala v noci v Nice. Bylo tam temné moře, hrála elektronická muzika a světla města blikala někde v dálce,“ vysvětluje Margit Peura.   

Návrhářka Margit Peura, původem z Estonska, založila Whitetail v roce 2014. Je tak nejmladší značkou, která se účastnila Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. Margit bylo od začátku jasné, že dělat další šaty už prostě nestačí. Jejím snem bylo vidět svět, kde si můžete koupit oblečení bez obav, že by během procesu vytváření někdo trpěl.

Důležitou součástí kolekcí Whitetail jsou pleteniny z vlny peruánských alpak, kvůli její vynikající vlastnosti a udržitelným způsobem produkce.

Značka Whitetail vznikla z myšlenky na podporu udržitelného světa módy, ne však na úkor klesající stránky designu. Důležitým prvek je důraz na ekologii. Label si stojí za tím, že jakmile jde o ekologii, nikdy si člověk nesmí říct, že už toho pro ni udělal dost.

Use Unused F/W 15.16

Vydáno: 27.01.2015, 12:30 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Značka Use Unused se v rámci Mercedes-Benz Fashion Week Berlin představila jako zahraniční host. Maďarské trio tu představilo svou kolekci pro podzim/zimu 2015/2016, která je založená na důvěře ženy v samu sebe.

Use Unused chtějí, aby jejich modely nedominovaly, ale zdůraznily ženské tělo. Jejich hlavní inspirací se staly neuvěřitelné přírodní krásy lesa Gemenic, nacházející se mezi maďarskou Bajou a Szekszárdem, a sedmdesátá léta. Tyto dvě témata se vzájemně propojují v socialistické éře, kdy byl Gemenic oblíbenou dovolenkovou destinací.

  

Barvy jako khaki, olivová a lahvově zelená mají odkazovat k uniformám a maskování, naopak béžová, růžová a pastelové barvy odkazují k přírodě a jejímu přechodu mezi podzimem a zimou.

V siluetách je pak stejně tak jasně viditelný vliv vojenských uniforem, a to především v detailech jako jsou velké kapsy a knoflíky. Mnohem znatelnější jsou tu ale právě sedmdesátá léta, které se projevují v midi délce, rovných střizích a jen střídmě se rozšiřujících siluetách. I přesto má celá kolekce moderní nádech.

Na unikátnosti pak oděvu dodávají vzory a struktury, ať už jde o nejrůznější obrazce, puntíky, kostku či jen zvýrazněné lemy kapes. Prudce elegantní je pak kombinace kožených materiálů s těmi vzdušnými. Třešničkou na dortu jsou pak minimalistické pokrývky hlavy.

< Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 399 ... Další > 

Doporučujeme

Další články