logo MDLS
přihlásit se
Přihlásit přes Facebook

Alicia Vikander pro Louis Vuitton

Vydáno: 03.07.2015, 09:39 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Švédská herečka Alicia Vikander letos v květnu potvrdila spolupráci se značkou Louis Vuitton, a stala se tak její novou ambassadorkou. Není tak žádným překvapením, že se Vikander objeví v nejnovější kampani po boku Jennifer Connelly, další z oblíbenkyň a múz Nicolase Ghesquiera.

O tom, že Alicia je perfektním ztělesněním značky Louis Vuitton svědčí její veřejná vystoupení, kdy label reprezentuje naprosto okouzlujícím způsobem, přitom svěže, mladě a s velkou dávkou vlastního přístupu. Její záhadnou a často náladovou image zachytil v kampani Juergen Teller, který spolu s Brucem Weberem pracuje na sérii nezávislých fotografií, jež se od letošního srpna objeví v magazínech jako jednotná reklamní propagace značky. 

Teller nafotil kromě Alicie Vikander a Jennifer Connelly také modelky Angel Rutledge, Liyu Kebede a Fernandu Ly v domě neznámého sochaře nedaleko Barcelony. Hladké, minimalistické a přitom robustní betonové prvky tak stojí v kontrastu k zářivým barvám a texturám, které krásky v kampani oblékly.

Sérii fotografií pak doplňuje Bruce Weber, který zachytil modelky Freju Behu Erichsen, Rianne van Rompaey a Julii Merkelbach na letišti v Miami a vytvořil černobílý set plný objemných kožichů s buržoazním a požitkářským podtextem. 

Pokračování kampaně se slavnou švédskou herečkou bylo zveřejněno zatím jen na oficiálním instagramovém účtu Nicolase Ghesquiera, oficiálního uvedení se pravděpodobně dočkáme až se spuštěním celé kampaně letos na podzim.

 

MBPFW představí světový autorský šperk

Vydáno: 03.07.2015, 08:12 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Součástí podzimní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku v září letošního roku budou hned dvě výstavy současného uměleckého šperku, jejichž kurátorkou je světově uznávaná umělkyně, designérka, architektka a autorka šperků Eva Eisler.

 


 
První a větší z výstav s titulem Schmuck 2015 je pražskou verzí centrální kurátorské přehlídky mnichovského týdne šperku, který je již 56 let vrcholnou událostí umělecké šperkařské sezóny. Ředitele mnichovského týdne šperku Wolfganga Lösche, který letos pověřil rolí kurátorky hlavní expozice právě Evu Eisler, totiž zaujala myšlenka představit sbírku v rámci pražského týdne módy.
 
„Mým cílem bylo vybrat nejlepší a nejoriginálnější příklady, které reprezentují současné šperkařské styly a které jsou důkazem neuvěřitelné svobody tvorby v době, v níž žijeme, a současně konfrontovat českou tvorbu se světovou špičkou,“ komentuje svůj kurátorský postup Eva Eisler. „Při výběru jsem se řídila především vlastní intuicí, přičemž podmínkou účasti byla nositelnost šperků,“ dodává Eisler.


 
Mnichovský týden šperku je pro všechny šperkaře světa zásadní platformou – přitahuje pozornost znalců a sběratelů tohoto oboru, kteří se nyní poprvé vydají také do Prahy. Pražské výstavy Schmuck 2015 se mezi 63 autory z 23 zemí zúčastní i čeští originální tvůrci.
Vedle mezinárodní přehlídky se navíc samostatně objeví i současný český umělecký šperk. V konfrontaci se světovou špičkou své práce vystaví studenti a absolventi ateliéru K.O.V. pražské UMPRUM, jejž Eva Eisler vede již osm let.

 


 
Ředitel MBPFW Lukáš Loskot k výstavě dodává: „Spojení šperku a oděvních kolekcí je v souladu s aktuálními tendencemi i naším pojetím týdne módy. Chceme věnovat pozornost módě v širším kontextu – módě jako způsobu vyjádření vlastní osobnosti. Proto jsme letos v březnu uvedli první českou konferenci o nositelných technologiích a na září máme na programu přehlídku šperku.“

Vernisáž obou výstav se uskuteční v pátek 4. září 2015 v 18 h v budově ZIBA Muzea moderního skla, Na Příkopě 20, Praha 1. Výstavy potrvají do 4. října 2015, vstup na ně bude volný.

Bazaar Charity vynesla téměř 170 tisíc Kč

Vydáno: 02.07.2015, 10:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Společný projekt La Gallery Novesta, Nadačního fondu Bazaar Charity a Dvorak Sec Contemporary s názvem Nejkrásnější šaty na pláž vyvrcholil dne 23. června aukcí, ve které se dražily originální modely šatů navržené designéry sdruženými v La Gallery Novesta a také Bárou Nesvadbovou. Celková vydražená částka čítající téměř 170 tisíc Kč bude použita na úhradu nákladné léčby a rehabilitace sedmileté Elenky.

Mezi návrháři, kteří se do projektu zapojili, se objevil i Jakub Polanka, držitel ocenění Designér roku Czech Grand Design 2009. Jeho šaty byly vydraženy za nejvyšší cenu. Druhá největší částka byla vybrána za model, který navrhla šéfredaktorka časopisu Harper's Bazaar Bára Nesvadbová. V aukci se dražily i šaty dalších nadějných českých návrhářů – Markéty Kopecké, Daniely Karlové, Hany Vaňátkové, Lenky Štěpánkové nebo Štěpánky Pivcové. Modely doplněné šperky Roberto Coin předvedly modelky z České Miss.

Celková vydražená částka, která představuje téměř 170 tisíc Kč, bude použita na léčbu nemocné Elenky Szymanské z Děčína, která po prodělaném epileptickém záchvatu trpí vážnou psychomotorickou retardací a její rodina není schopná nákladné rehabilitace financovat.

Projekt Bazaar Charity, na jehož počátku byla osobní aktivita spisovatelky Báry Nesvadbové a galeristky Olgy Trčkové, má za sebou již 10 let úspěšného působení. Celý výtěžek z charitativních akcí je vždy věnován na pomoc konkrétním nemocným nebo handicapovaným lidem. Za posledních 9 let byly vybrány a do posledního haléře rozděleny téměr 4 miliony korun.

Charitativní akci podpořili Roberto Coin, Nespresso, Česká Miss a Prosekárna.

Fashion Talk Room No. 20

Vydáno: 01.07.2015, 09:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Dvacátý Fashion Talk Room, který se konal 23. června, tentokrát hostil dvě dámy, a to Marcelu Marín a Světlanu Kulíškovou, ty se rozpovídaly na téma Textil. A zatímco Marcela Marín tu zastupovala svou značku SARTOR a vysvětlovala, jak probíhá spolupráce s asijskými zeměmi, Světlana Kulíšková objasnila taje techniky Art Protis, kterou se snaží oživit například návrhářka Tereza Ledvinová.

Jako první se slova ujala Marcela Marín, která objasnila, jak se k textilu vůbec dostala, a co ji vedlo k obchodování zrovna s Asií. "S textilem nemám původně vůbec nic společného, jsem stavební inženýr, do Číny jsem odešla z úplně jiného důvodu. Strávila jsem tam celkem deset let, prvních pět především na stavbě. K textilu jsem se dostala díky sestře, která bojovala s nedostatkem některých materiálů tady v Česku, jejím prostřednictvím jsem se dostala k prvním kontaktům. Ze začátku jsem chodila po turistických místech, kupovala jsem drahý a nekvalitní materiál, mnohokrát jsem se nechala napálit."

Marcela poté vyprávěla, jak se díky nástupu na mateřskou dovolenou mohla začít soustředit na vyhledávání textilií, navštěvování továren a zjišťování, jak to tedy skutečně chodí a funguje, a zároveň ukazovala, jak se v továrnách barví polyester, hedvábí, jak se vyrábí brokát a podobně. Svůj obchod si na Malé Straně otevřela v roce 2007. "Dnes jsme propojení s celým světem. Máme zákazníky v Austrálii, Americe, dokonce i na Novém Zélandě. V Evropě pracujeme nejvíce se Švédskem, Německem, Itálií, Francií. Našimi klienty je například BBC, Pařížská opera, Česká televize, Národní památkový ústav, muzea, ale nejčastěji jsou to jednotlivci, kteří tvoří. Ojedinělí jsme tím, že u nás můžete nakupovat už od 20 cm."

SARTOR se dnes orientuje na látky a materiály, které se v Česku nedají sehnat. Pracují přímo s odběrateli, jsou tedy za dobré ceny a opravdu kvalitní. Ze začátku se značka orientovala hlavně na přírodní hedvábí, dnes už ale přemýšlí například i o vlnách, zaměřuje se na tisk a tkaní, které je často využíváno pro reprodukce historických textilií."Naší specialitou a to, co nás hodně váže s Čínou, je výroba látek na zakázku, především brokáty a damašky, opravdu si můžete přijít s vlastním designem a my ho vyrobíme, i když ta množství jsou malá," vyprávěla Marcela Marín, zatímco po Českém centru nechávala kolovat vzorky látek, které vytvářeli na zakázku. 

Specifickým znakem Asie je prý i komunikace. Ta probíhá prvotně s klientem, který zadává látku, a je nutné zjistit, co je pro něj prioritní, zda-li cena, termín či technologie. Marcela Marín vyprávěla o pánovi, který si chtěl nechat ušít látku z repliky brokátu z New Yorského muzea, velmi specifickou a složitou, a uvízla právě na komunikaci s výrobcem. "Zadali jsme to a zaplatili, klient také zaplatil a nic se nedělo. Po dvou měsících jsme se začali ptát. V Indii, kde jsme látku vyráběli, nikdo nereagoval, nezvedal telefon. Trvalo poměrně dlouho, než jsme zjistili, že to neumí udělat. To je problém Asie, mají jiné zvyklosti, neřeknou vám to, na všechno kývnou. Omlouvali jsme se klientovi, chtěli jsme mu vrátit peníze, ale pán říkal, že čeká celý život a že ještě počká, peníze nechtěl, takže nám nezbylo, než se pokoušet. Trvalo to asi rok a tři měsíce, než se podařilo látku utkat, kupoval se dokonce nový tkalcovský stav, stálo to velké úsilí a vytrvalost."

Marcela Marín pak pokračovala s vyprávěním o specifické komunikaci s asijským trhem, ale i o problémech, na které narazili. Tím byl například ten, kdy zadali vyrobit látku podle jisté šablony, které ale byla poničená, chyběly jí některé prvky, nicméně požadavek byl, aby materiál vypadal rovnoměrně. V Číně pak ovšem vyrobily látku přesně podle šablony i se všemi vadami. Právě díky takovým problémům ale nyní vědí, že s asiaty musí neustále komunikovat, neustále vysvětlovat, co se po nich žádá a nenechat si vše odkývat na první dobrou. "V Číně je všechno možné, ale nic není jednoduché," říká Marcela. "Je třeba pořád vysvětlovat."

Problém nastal i s barvami, které na každý materiál chytají jinak, asiaté navíc údajně nemají označení pro naši tyrkisovou, a tak se stalo, že místo zářivě modré, vznikla látka zelená. Dalším problémem je také potisk motivů zvířat v Indii: "Indové nesmí zobrazovat zvířecí motivy. Díky přemlouvání a kontaktům je ale nakonec vyrábíme i tam."

Tématem, které se vyloženě nabízelo v souvislosti se spoluprácí s Čínou, byly podmínky práce. Marcela Marín ale objasnila, že aspoň na východě funguje vše naprosto profesionálně: "Nepracuje tu žádná dětská síla a nepanují šílené podmínky. Na východě je vše profesionální, jsem velmi spokojená," uzavírá.

Druhým hostem Fashion Talk Roomu byla Světlana Kulíšková, která se specializuje především na techniku Art Protis, tedy speciálně tkanou techniku, která je patentovaná v Československu. "Tato technika vznikla v 50. letech ve východním bloku. Povědomí o Art Protis už mizí, protože je to ojedinělá technika, která se nevyužívá, snažíme se ji držet a oživovat. Je to netkaná textilie, ve svých začátcích to byl velmi zajímavý obor a směr. První patent byl založen v Německu, a ten byl dále zkoumán v Československu. Technika Art Protis spočívá v současnoti v propojení různých druhů materiálů," vysvětlovala Světlana Kulíšková a zároveň na fotkách ukazovala techniky a ukázky tohoto zpracování.

"Technologie Art Protis se zkoumala ve vlnařské továrně v Brně a v Liberci. Je to technologie, která je využívána v mnoha oborech, například i automobilismus, šlo o alternativu ke tkaným látkám. Vývoj v Brně vzal trochu jiný směr, než všude ve světě, v roce 1967 získali na tuto techniku patent. Následně byla technika prezentovaná například ve Francii, Itálii a dalších. Velmi rychle si získala oblibu, tapiserie, vyrobené toutu technikou, zaplavily obývací pokoje i veřejné prostory, to je možná důvod, proč ta technologie nemá dnes oblibu. Když se řekne Art Protis, všichni si vybaví dekorace v obýváku během komunismu." 

"Já sama jsem s Art Protis pracovala čtyři roky jako výtvarná asistentka, vyráběli jsme tapisérii, která měla asi 200 metrů, pracovali jsme na tom zhruba dva měsíce. Je to na základě vlněných roun. Tenkrát jsme si mohli vymyslet, jaký odstín potřebujeme, bylo nám to nabarveno a připraveno. Následně se odstíny překládaly pomocí závojů, takže vznikly další odstíny, říká se tomu malování vlnou," vyprávěla Světlana Kulíšková, zatímco promítala nejrůznější ukázky techniky a představila i stroj, pomocí něhož se Art Protis tvoří, a který je dnes 50 let starý. "Ten stroj má stovky jehliček, který prošívá vlákna, musí se neustále hlídat. Dává tapiserii charakteristickou strukturu."

Světlana Kulíšková pak vyprávěla i o spolupracích se světovými módními domy, jako je Calvin Klein, Jil Sander, Marc Jacobs nebo Prada, a nezapomněla zmínit také Karolínu Juříkovou, která v loňském roce prezentovala kolekci, využívající právě metodu Art Protis, ale také o tom, jak se během let, kdy žila v Itálii, naučila recyklovat vlnu a materiály, které na uměleckých a oděvních školách vyhazovali a nevyužívali. "Získala jsem velice kvalitní materiály, oni tomu říkali odpad, ale šlo třeba o hedvábí."

Obě dámy tak tentokrát publiku výrazně rozšířily obzory, zvláště, co se techniky Art Protis týče, protože na dotaz Olo Křížové, kdo z přítomných zná tuto techniku, vyletěly do vzduchu téměř všechny ruce v sále. Fashion Talk Room No. 20 proběhl tradičně v Českém centru Praha pod hlavičkou Czech Fashion Council a svým dvacátým pokračováním byl poslední diskuzí před začínajícím létem. O tom, kdy se můžeme těšit na další diskuzní panel budeme informovat.

Zuzana Kubíčková A/W 15.16

Vydáno: 29.06.2015, 22:03 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Zuzana Kubíčková kolekcí podzim/zima 2015/16 vnáší barvy podzimního lesa do džungle velkoměsta. Rafinované modely staví na jemnosti a dráždivosti zároveň.  Grafické motivy, přírodní materiály a pečlivě zpracované detaily, to vše zahrnuje elegantní kolekce, která nese všechny znaky Zuzanina přístupu k tvorbě. Tváří podzimní kolekce se stala slovenská herečka Táňa Pauhofová, která vtiskla modelům svůj neodolatelný šarm.

Návrhářka Zuzana Kubíčková se inspirovala v barevné paletě podzimního lesa, kterou tvoří odstíny rostlin, medových pláství a odlesků babího léta. Nenápadná barevnost hořčicové, tmavé a světle modré, rezavé a bordó je osvěžena kontrastní korálkovou výšivkou v ostře oranžové nebo bledě modré. Přirozeně tak využila přírodní materiály jako je vlna, bavlna, kůže a hedvábí. Dominantní kůže podtrhující ženskost střídají hedvábné akcenty, které odhalují dívčí polohu kolekce a společně tak prozrazují Zuzanin rukopis.

Linie se soustředí na klasické štíhlé siluety s oblekovými prvky a geometrické vzoryve tvaru šestiúhelníků, drobného kára, kostiček a diagonálně proplétaných linek. Zdánlivě jednoduché motivy se násobí a potkávají v různých podobách ve formě kabátů sukní, vest a halenek. „Zemité a neutrální barvy podzimní přírody mi evokují sedmdesátá léta, ale spojení s geometrickými motivy a výraznými barvami kolekci dává nádech současnosti,” říká návrhářka Zuzana Kubíčková.

Tvář podzimní kolekce, Táňa Pauhofová, nafotila exkluzivní editorial během kterého vzniklo také krátké video. Táňa zůstala věrna své profesi a znázornila femme fatale, slavnou herečku, připravující se na svou novou roli. Pět scén zahalených do dramatického oparu asociují lehce voyerské záběry a nechávají nás nahlédnout do jejího světa „klíčovou dírkou“.  

„Zuzanine modely su pôžitkom. Zmyselné, rafinované, ženské a zvodné... Je mi cťou prežiť v nich kus svojho príbehu a odhaliť tak ďaľšie svoje ja,“ říká herečka Táňa Pauhofová.

Celý editorial si můžete prohlédnout zde.

Bvlgari Summer Party

Vydáno: 29.06.2015, 08:14 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Společnost Bvlgari spolu se svými klienty a vybranými novináři přivítala blížící se léto ve velkém stylu. Bvlgari Summer Party se konala na známé pražské adrese v nově zrekonstruované budově Na Příkopě 14. Pestrý koktejl pod taktovkou art direktora Jana Kňourka se nesl v duchu starověkého Říma, mystického symbolu hada a kolekce Serpenti. Nezapomenutelným zážitkem pro všechny významné hosty se nepochybně stala jedinečná Serpenti show.

Příchozí návštěvníky vítala skulptura volavky s křídly ze živých orchidejí, která ve svém zobáku pečlivě střežila symbol a inspiraci večera – náramek z kolekce Serpenti. Za doprovodu příjemné hudby obohacené líbeznou melodií mistrovské violoncellistky si hosté mohli užít lyrickou, přesto však moderní atmosféru. Zazněním zvučného hromu v přítmí vyzdobeného sálu nadešel čas pro divadelní vystoupení s antickým námětem. Filozofická rozmluva mezi bohy na Olympu o poslání krásy a lásky a jejich významu v životě nejen smrtelníků, ale i bohů vyústila v magickou věštbu orákula, které našeptalo bohyni Afroditě zdobit se šperkem Serpenti k zvýraznění její ženskosti a svůdnosti, aby se i přes svou nadpozemskou krásu stala ještě přitažlivější. Bezprostředně po věštbě následovalo vystoupení „hadího muže“, tanečníka ze souboru Cirque du Soleil Andreye Katkova, jehož neskutečné akrobaticko-taneční vystoupení sledovali hosté s němým úžasem.

Po skončení programu se slova ujala ředitelka pražského butiku Bulgari Silvia Patrová, která svým vlídným proslovem přivítala všechny přítomné významné hosty a popřála jim příjemnou zábavu ve společnosti skvělých lidí a ikonických šperků a hodinek Bulgari. Po bujarém potlesku patřícím všem účinkujícím zmíněné show a ředitelce butiku Silvii Patrové začala velkoplošná projekce za doprovodu DJ Briana. Hosté si v pokročilém večeru vychutnávali rytmickou hudbu a skvělé italské jídlo a pití, které bezesporu k létu a té správné uvolněné atmosféře patří. Pro zpestření připravil butik Bulgari šest vitrín představujících současné modely z kolekcí šperků, dámských a pánských hodinek značky Bulgari.

Tohoto příjemného společenského večera se zúčastnili významní hosté z řad tisku a známých osobností politického a kulturního světa jako odbornice na etiketu Eliška Hašková-Coolidge, herečka Jitka Schneiderová, módní návrhářka Beata Rajská, zpěvák Michal David či stylista hvězd Filip Vaněk.

Značka Bulgari v loňském roce oslavila 130. výročí. Za jejím úspěchem stojí především odvaha být výjimečný a inovátorský styl, který ji proslavil po celém světě. Původně šperkařská společnost dnes vyrábí nejen šperky, ale i vysoce sofistikované hodinky, doplňky, parfémy a expandovala i do oboru hotelnictví. Společnost založil Sotirio Bulgari v roce 1884, kdy byl otevřen historicky první butik v italském Římě, který je i dosud celosvětovou vlajkovou lodí mezi luxusními butiky.

PVF: Vysokou módou proti násilí

Vydáno: 27.06.2015, 10:40 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Renomované české návrhářky pomohou týraným ženám. Helena Fejková, Ivana Follová, Zuzana Kubíčková, Daniela Pešková, Mirka Talavašková, Tereza Vu, Lada Vyvialová , Veronika Bijok a Zuzana Veselá vytvoří charitativní kolekci, jež budete moci shlédnout a vydražit na festivalu Prague Vintage Fair, který se bude konat 26. a 27. 9. 2015 na Novoměstské radnici v Praze. Kolekce nese název Dress for Love. Název má v anglickém jazyce dva významy – význam „šaty pro lásku“ vyjadřuje účel šatů navržených speciálně pro krátké schůzky s milencem, zatímco význam „oblékněte se z lásky!“ vybízí, abyste koupí exkluzivních modelů podpořili naději týraných žen na život mimo ohrožení. Výtěžek z prodeje kolekce poputuje neziskové organizaci ROSA. 

V České republice zažívá násilí podle studie FRA (Agentura Evropské unie pro základní práva, rok 2014) celkem 32 % žen. Počet žen, které vyhledávají pomoc, přitom stále roste. Pro ně existuje od roku 1993 organizace ROSA.  Obětem domácího násilí poskytuje odborné sociální poradenství, telefonickou krizovou pomoc a azylové ubytování s utajenou adresou. Kromě toho se ROSA zaměřuje i na prevenci násilí na ženách, ve vztazích mladých lidí i násilí na seniorkách. 

Z iniciativy zakladatelky festivalu Prague Vintage Fair, Terezy Schmoranz, vznikl projekt Dress for Love, v němž by vysoká móda měla podpořit ženy, jež se staly obětmi domácího nasilí. Vizuální i myšlenkovou oporu pro toto spojení našla se svými spolupracovníky ve filmu Kuchař zloděj, jeho žena a její milenec britského režiséra Petera Greenawaye, kde luxusní šaty hrají roli symbolu osvobození ženy týrané vlastním manželem. Kostýmy k filmu navrhl Jean Paul Gaultier, jehož modely se staly inspiračním zdrojem pro jmenované české návrhářky. Přehlídka kolekce se ponese v duchu Greenawayova filmu. Tereza Schmoranz včera společně s ředitelkou spolku Rosa, Marií Vavroňovou, poprvé představila projekt Dress for Love médiím v atriu u butiků Aristokrat vintage a Scoro coco, které se specializují na vintage módu. 

„Najít důstojný způsob osvěty u problému domácího násilí není jednoduché. Věřím však, že se nám ho díky filmu Petera Greenawaye podařilo nalézt a díky vstřícnosti a pochopení návrhářek jej budeme také realizovat v podobě kolekce Dress for Love. Kolekce však není pouze o charitě a o podpoře týraných žen, je pro nás také cenným módním experimentem, v němž se snoubí současná návrhářská tvorba a vintage móda, tedy dva různé aspekty udržitelné módy. Kromě toho, že si vážím nadšení návrhářek pro charitativní účel, těší mě také jejich zájem pracovat s originálními vintage prvky. Sama jsem již nesmírně zvědavá na kolekci, která nakonec vznikne. Již teď je jasné, že to bude kolekce nabitá sexuální energií, která zdůrazní ženskou krásu a sebevědomí. Doufáme nejen v to, že se šaty vydraží za sumy, jež skutečně pomohou něco změnit, ale i v to, že samotná existence kolekce může týraným ženám pomoci. Věřím, že návštěvníci zářijového Prague Vintage Fair se díky kolekci zamyslí nad poměrně značně rozšířeným fenoménem domácího násilí jako nad komplexním problémem, který se týká stejně žen jako mužů a dětí a jehož prevence se stále podceňuje,“ uvedla Tereza Schmoranz. 

K významu projektu se vyjádřila také návrhářka Tereza Vu: „Tento projekt je velmi cenný, protože otevřeně upozorňuje na problematiku domácího násilí a týrání žen vůbec.... Veřejná osvěta je podle mého názoru jednou z nejvíce efektivních cest, jak tomuto problému čelit. Chystám se použít zajímavé konstrukční prvky a neobvyklé detaily tak, abych podtrhla a umocnila ženskou krásu. A ta je jedním z faktorů sebevědomí,“ dodala. 

„Mohu-li podporou ROSY přispět k upozornění na tento obludný fenomén, dělám to velmi ráda,“ zdůrazňuje Ivana Follová. Mirce Talaváškové se líbí, že skrze práci, kterou miluje, může někomu pomoci.

Všechny zúčastněné návrhářky považují vintage módu za podnětnou část tvorby kolekce. „K vintage módě mám nesmírně kladný vztah, kvalitní móda a dobře zvolený model svými léty, příběhem a zpracováním časem  získává na kvalitě a pomáhá nám k nezaměnitelné osobitosti, což spoustě současného oblečení chybí,“ říká Zuzana Kubíčková. „Nepřestávají mě fascinovat nádherné kousky plné různých životních příběhů“, dodává  Veronika Bijok.  Helena Fejková cítí pořebu navazovat na krásu, která již byla vytvořena dříve. Daniela Pešková vnímá vintage módu nejen jako nositele doby, ale také jako část osobnosti, která oděv nosila a nechala v něm kousek sebe.

A na co konkrétně se můžete těšit? Zuzana Kubíčková slibuje šaty lehoučké jako vánek, které nebude chtít jejich nositelka svléknout a ani to prý nebude potřeba. Ivana Follová přizvala ke spolupráci své dva stážisty a společně vytvoří tři fáze jednoho modelu. „Vznikne jakási etuda o třech modelkách, třech vrstvách, o vášni, touze, strachu a úkrytu…“ Zuzana Veselá zdůrazní klasický prvek v nové siluetě, Lada Vyvialová chce pracovat s momentem překvapení a rozporuplnosti. Veronika Bijok si klade za cíl odhalit křehkou, něžnou a romantickou duši ženy, která se skrývá v odvážné a silné slupce.

Slavnostní přehlídka kolekce i veřejná dražba proběhne 26. 9. 2015 od 18ti hodin v rámci Prague Vintage Fair na Novoměstské radnici v Praze.

Giambattista Valli x MAC

Vydáno: 24.06.2015, 10:00 · Beauty · Autor: Kateřina Ikráthová

Designér Giambattista Valli moc dobře ví, jak obléknout ženu. Když tedy MAC představil další svoji limitovanou kolekci, inspirovanou dvěma věcmi, které neodmyslitelně patří ke každé ženě - květinami a barvami, nebylo žadným velkým překvapením, že za ní stojí právě tento návrhář.

Kolekci tvoří pět rteněk, které se objeví v obchodech na začátku července. Jejich barevná škála zahrnuje od světle růžové, přes neonově růžovou i tmavě třešňové tóny. „Inspirují mě květiny z celého světa. V Kjótu to jsou třešňové květy, v New Yorku ty nejkrásnější tulipány, v Paříži zase růže,“ vysvětluje Giambattista Valli.

Kolekce zároveň vznikla na oslavu desetileté spolupráce návrháře s kosmetickým gigantem. "Mysleli jsme si, že by bylo hezké udělat něco působivého. A rtěnka může dokonale změnit osobnost ženy. Moje kolekce jsou vždy pestré. Je to můj podpis. Nebojím se barev, květin, vzorů, jelikož každý z nás má svoji vlastní identitu, kterou je potřeba podtrhnout. Někteří návrháři jsou známí pouze pro jejich černé modely," komentuje jubileum návrhář.

Pokud si tedy nemůžete dovolit kousek z nové kolekce oblečení Giambattista Valliho, pořiďte si alespoň jeden z produktů z této spolupráce. „Make-up nejen dokončí vzhled, on ho velmi často sám vytváří,“ říká Valli.

Poprvé v historii také MAC barevně sladil obaly produktů s barvami rtěnek. Budete si tak na 100 % jisté, po jaké rtěnce zrovna sáhnete. "Myslím si, že to je moc praktické. Když si hodíte rtěnku do kabelky, nemusíte se pak ujišťovat, o jaký odstín se jedná," vysvětluje návrhář.

Představujeme MOYOMI Kamily Boudové

Vydáno: 23.06.2015, 12:51 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Dlouholeté zkušenosti v módním byznysu, široký rozhled a touha po změně daly vzniknout projektu Moyomi, jehož posláním je přinést profesionálům i laické veřejnosti podrobné informace o fungování módního byznysu, se zaměřením na udržitelnost a ekologické hodnoty.

Autorka projektu, Kamila Boudová, tak chce především podpořit mladé i etablované značky a předat jejich týmům informace o módním obchodě a strategickém marketingu, které nejsou v českém prostředí zatím dostupné.

“Móda bývala krásným kreativním průmyslem. Dnes je to však nafouknutá marketingová bublina, kvůli které chudí chudnou a bohatí bohatnou. Věřím, že společně můžeme opět začít zažívat módu jinou. Smysluplnou, krásnou a obohacující všechny, kteří ji tvoří, vyrábí i nosí,“ říká Kamila.

Projekt Moyomi bude oficiálně představen na Mercedes-Benz Prague Fashion Week, pro který Kamila chystá Sustainable Fashion Day – panelové diskuze o konvenční a udržitelné módě, kosmetice a doplňcích. 

Moyomi nabízí dva druhy workshopů:

FASHION BUSINESS poradí profesionálům, ať už jednotlivcům, či týmům, jak si najít v prostředí fast fashion, kterému dominují nadnárodní giganty své místo a jak uspět. Jak nastavit obchodní a marketingovou strategii, která povede k návratnosti investic. Workshopy jsou vhodné pro zájemce jakéhokoliv zaměření.

SUSTAINABLE FASHION nabídne sérii workshopů pro zákazníky, manažery a designéry s tématem osvěty o dopadu módy nejen na peněženky zákazníků, ale také na jejich zdraví a životní prostředí. Součástí všech workshopů jsou praktická řešení, která mohou jednotliví účastníci okamžitě aplikovat.

Kamila Boudová patří k předním českým odbornicím na módní obchod a udržitelnou módu s profesními zkušenostmi napříč textilním a oděvním průmyslem v Německu, Londýně a Paříži. V současné době žije a působí především v Paříži, kde vyučuje předměty Product Development a Sustainable Fashion na vysoké škole módního obchodu MOD'SPE. Je koordinátorkou projektu Fashion Revolution Day v ČR a SR.

BVLGARI Italian Gardens

Vydáno: 22.06.2015, 11:00 · Novinky · Autor: Tereza Netoličková

Bulgari představuje novou High Jewellery kolekci Italian Gardens. Ve 100 jedinečných skvostech inspirovaných uměním zahrad kvetoucích za dob italské renesance se díky díky zručnosti umělců domu Bulgari snoubí jeho nejcharakterističtější osobité prvky. Skvostné italské zahrady vzkvétaly za dob renesance, kdy architekti, malíři a sochaři velikosti Raffaela a Michelangela reinterpretovali antickou kulturu a změnili pohled na krásu díky novému podnětu – dialogu umění a přírody. Největší inspirací jim však byly zahrady paláců a vil od Belvedere ve Vatikánu přes Villa d’Este v Tivoli, Villa Lante v Bagnaia a Boboli Gardens ve Florencii.

Italské zahrady – to je rafinovanost, která čerpá z přírody, tak jako freskař využívá palety barev nebo sochař vychází z bloku mramoru. A pohleďme na ten výsledek: živé ploty v geometrické harmonii těší oko naprostou čistotou formy, voda hravě tekoucí z fontán, příjemný pohled na stále zelené keře prostříhané jako skulptury, křehké, ale syté barvy květin a nakonec sochy, jeskyně, jezírka a zeleň zdobící malebné terasy a vily. Umění a každá jeho forma vychází především z chuti být vizionářem, nasbíraných vědomostí a z touhy po inovaci.Umění italských zahrad bezpochyby ztělesňuje vše krásné i díky tomu, že nikdy nebyla narušena harmonie s přírodou. Stejně jako velcí renesanční architekti ani designéři Bulgari nevidí přírodu jen jako předlohu, kterou je potřeba obkreslit, ale jako nedílnou součást umění. Příroda je pramenem inspirace a krásy, jenž může mít podobu nepředvídatelných tvarů a forem. Zároveň je i vzácným zdrojem materiálů, bez jejichž respektu a znalostí nevznikne žádné umělecké dílo.

Šperky a hodinky Bulgari ožily díky tomuto nekonečnému dialogu mezi přírodou a uměním ztělesněném ve vzácných kovech a kamenem jak v kráse, kterou vyzařují, tak v omezeních, které definují. Během tohoto dialogu jsou kameny a vzácné materiály tvarovány do jedinečných šperků odrážejících přírodu jako nejčistší formu umění.

HIDDEN TREASURES
Inspirovány geometrickými tvary vždy upravených a stále zelených keřů stávají se náušnice Hidden Treasures nepřehlédnutelné díky čtyřem smaragdům fancy výbrusu pocházejícím ze Zambie. Půvabné kameny o celkové váze 143,1 karátů byly získány z jednoho 400karátového kusu. Neobvyklý výbrus vyzdvihuje působivý lesk, zatímco platinové krapny a diamanty o váze 8,40 karátů něžně objímají zelené kameny. Třešničkou na dortu jsou diamanty briliantového výbrusu o váze 2 karáty, propojující díky své záři dva kameny na každé náušnici.

BLUE IRIDESCENCE 
Blue Iridescence, inspirovaná výzdobami římských jeskyní Domus aurea nalezených v 16. století, přináší soupravu safírů o celkové váze 187,48 karátů, které Bulgari získalo z různých koutů světa a pečlivě sbíralo několik dlouhých let předjímajíc příchod tohoto magického momentu. Modrý odstín vzácných safírů je hojně uctíván pro svou krásu a třpytivý azurový odstín, který neztrácí barvu a nádherně se blyští i ve tmě.
Díky odvážnému doplnění náhrdelníku o růžové spinely vážící 81,13 karátů je umocněna harmonie mezi těmito kameny obklopenými září diamantů o váze 24,75 karátů.

SPARKLING HEARTS
Náhrdelník, jehož podnětem se stala souměrnost živých plotů v renesančním designu s nádechem romantiky v kontextu geometrické architektury. Srdce zdobená diamanty v briliantovém a fancy výbrusu připomínají současnou interpretaci takzvaného „tremblant“ designu charakteristického pro Bulgari tradici. Pavé diamanty lemující náhrdelník a přívěsek zkrášlující centrální motiv odkazují k dalším prvkům italských zahrad: k tichému toku vody a kvetení květin v době měnících se ročních období. Není tedy žádným překvapením, že Sparkling Hearts je proměnlivým šperkem. Náhrdelník s nebo bez přívěsku nebo také brož s přívěsem.

WATER SYMPHONY
Water Symphony připomínající líbeznou melodii italských fontán je náhrdelník s centrálním safírem o váze 45,57 karátů, vyvážený malým safírem o váze 3,65 karátů. Je téměř nemožné najít dva safíry s tak rozdílnými rozměry, ale zároveň stejnou intenzitou a odstínem barvy. Centrální safír vážil původně 53 karátů, byl však zmenšen pro zajištění větší záře a azurového nádechu, který ztělesňuje styl a identitu domu Bulgari. Pro oživení přibyly ještě diamanty briliantového a kapkového výbrusu spolu s diamanty bagetového výbrusu, které se opakují a tvoří stylové houslové klíče s diamanty o celkové váze 38,73 karátů. Stejně jako hudba nabízí nekonečné možnosti zpracování jednoho tématu, náhrdelník Water Symphony se může přeměnit na brož a náramek, odrážející něžnou harmonii ženy, která jej bude nosit.

SPRING ENCOUNTER
Kolekce Italian Gardens pěje ódu na dílo, jehož hlavním motivem je znovuzrození přírody: Allegory of Spring od Sandra Botticelliho. Spring Encounter odkazuje k minulosti Bulgari, připomínajíc vizionářský náhrdelník z roku 1969 provedený ve žlutém zlatě s perlami, korály a diamanty. Tento šperk dává na obdiv nejen svou krásu a romantický půvab, ale také vypovídá o těch nejvyspělejších technikách zpracování: 16 diamantů briliantového výbrusu v srdci každé květiny je zdobeno okvětními lístky s pavé diamanty, které se na první pohled zdají být tak křehké, jako by při samotném dotyku měly upadnout. Náhrdelník, jenž dokáže vzbudit takové emoce díky excelentnímu zpracování, může pocházet jedině z domu Bulgari.  

SECRET GARDEN
Většina italských zahrad má svou skrytou část. To je místo, kde kvetou ty nejkrásnější květiny a kde milenci poprvé odhalí své vroucí city. Secret Garden čerpá inspiraci právě z těchto zákoutí. Barva je ústředním motivem náhrdelníku zpracovaného tak, aby vynikly překrásné kameny, jako je rubelit, tanzanit, citrín, ametyst a akvamarín, nápaditě poskládány, připomínající téměř pop art květiny v pojetí Andy Warhola. Díky speciálnímu fancy výbrusu jsou kameny ukotveny ve velmi lehkých krapnách vytvářejících dojem volně se vznášejících kamenů jako okvětních lístků v jarním vánku. Neobyčejná Bulgari technika používající geometrii přírodních tvarů vdechla život květině s vícebarevnými okvětními lístky nepřímo připomínajícími čtyřlístek – nádherný symbol štěstí.
 
LOVE’S PARADISE 
Love’s Paradise nepřímo poukazuje na myšlenku pojetí zahrady jako místa stvořeného pro potěšení těch, kterým náleží privilegium v nich spočinout. Nepřehlédnutelný safír v srdci náhrdelníku o váze 125,45 karátů pochází ze Srí Lanky. Původní váha kamene byla 400 karátů. Byl ovšem několikrát opracován a jeho jádro odhalilo překrásný odstín námořnické modré, která nyní zdobí střed náhrdelníku. Briliantový výbrus byl nápadem designérů Bulgari, kteří sice obětovali několik karátů váhy, díky tomu ale dosáhli dokonalosti. Úchvatný safír je zdoben pavé diamanty o celkové váze 33,18 karátů a smaragdy, jež rámují středový kámen.

MAGICAL REFLECTIONS
Živě se vinoucí jako voda v téměř všech italských zahradách. Tento náhrdelník v bílém zlatě s diamanty briliantového a kapkového výbrusu je inspirován vodními řetězci a kaskádami v zahradě ve Villa Lante, uměleckém díle renesanční architektury nedaleko Říma. Architektura, jež navádí říčku do vodního řetězce, vytváří nezaměnitelnou podobu tak, jako zakřivené a trojrozměrné linie Magical Reflections zdůrazňují čistotu diamantů. 

GEOMETRY OF TIME
Podnětem ke vzniku šperkových hodinek z kolekce Italian Gardens se stala geometrická harmonie živých plotů a květinových záhonů italských zahrad, architektura zvýrazňující krásu stále zelených keřů a okouzlujících květin, jasných a jemných linií, které vytvářejí cestičky a vybízejí k nezávaznému potulování nebo naopak navedou do živého bludiště. Inspirováno výjevy z italských zahrad Bulgari stvořilo 4 high-jewellery hodinky, jejichž geometrická čistota zvýrazňuje sílu okázalých safírů, smaragdů, ametystů, rubelitů snoubících se s perletí a korálem. Zástupci z kolekce Geometry of time ztělesňují perfektní soulad mezi vizionářským designem, technickou precizností a šperkařskou zdatností.

Tento kousek připomíná měňavý svit měsíce během italských letních nocí. Světlo přidávající krásu nejen barvám květin, ale i záři fontán. Pouzdro z růžového zlata je zdobeno 24 ametysty buff-top výbrusu a dvěma ametysty ve výbrusu takhti. Hodinky s perleťovým ciferníkem jsou doplněné o modrý pásek z aligátora a sponu z růžového zlata s 20 diamanty briliantového výbrusu.

Svůdný odstín korálu evokuje ovzduší teplého slunce nízko položeného při rozbřesku i soumraku. Korál se perfektně doplňuje se 120 diamanty briliantového výbrusu a dvěma ametysty takhti výbrusu a 24 ametysty buff-top výbrusu, které lemují ciferník zdobený pavé diamanty. Hodinky doplňuje pásek z aligátora fialové barvy a spona z růžového zlata zdobená 20 diamanty briliantového výbrusu.

Hlavním motivem dalšího skvostu je světlo. Kombinace linií, barev a odlesků připomíná architekturu italských zahrad obnovující jejich největší sílu: potěšení dostupné všem, kteří se dokážou zastavit a vychutnat si její oslnivou krásu. Ciferník zdobený 190 pavé diamanty briliantového výbrusu s neobyčejným páskem zdobí hodinky s 354 diamanty briliantového výbrusu o celkové váze 8 karátů, 56 safíry buff-top výbrusu o váze 6,3 karátů, 2 safíry kulatého výbrusu o váze 1,2 karátů, 4 safíry takhti výbrusu o váze 13,7 karátů, 2 rubelity takhti výbrusu o váze 1,4 karátů, 20 rubelity vážící 1,2 karátů a 98 perleťovými prvky.

Barvy a atmosféra času znovuzrození přírody propůjčily tvar a energii těmto neobyčejným šperkovým hodinkám v růžovém zlatě s 354 diamanty briliantového výbrusu o váze 8 karátů, 56 smaragdy buff-top výbrusu o váze 10,6 karátů, 2 smaragdy kulatého výbrusu o váze 0,9 karátů, 4 smaragdy takhti výbrusu o váze 9,7 karátů, 2 ametysty takhti výbrusu o váze 1,2 karátů, 20 ametysty o váze 1,1 karátů, 56 tyrkysy a 42 perleťovými prvky. Ciferník je poset 190 pavé diamanty v briliantovém výbrusu.

Tento klenot vzbuzuje pocit svůdné geometrie květinových záhonů. I tak ale nabízí jedno nemalé překvapení. Pásek, který je sám o sobě uměleckým dílem, je výsledkem know-how šperkařského domu Bulgari.

< Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 420 ... Další > 

Doporučujeme

Další články