MAROŠ BARAN: XIII CARD

Vydáno: 26.05.2015, 08:04 · Novinky · Autor: Tereza N
Maroš Baran představil projekt XIII CARD.

Po dlouhých přípravách projektu XIII CARD Maroše Barana jsme se včera konečně dočkali vyvrcholení v podobě avantgardní a dramatické a přitom neuvěřitelně uklidňující a přitažlivé performance, která se odehrála v holešovickém Studiu Alt@. Představení, které propojilo několik vjemových prvků, dokázalo vtáhnout a připoutat pozornost publika. A co víc, reakce po skončení nezůstaly u "bylo to hezké", většina z přítomných si evidentně z právě zhlédnutého zážitku snažila vzít něco víc.

foto: Mischel Warenits

Hybridní projekt, jak své představení nazývá sám autor, navázal na loňský The Great Red Dragon a odkryl syntézu oděvního designu, videoartu a filmu s pefromancí a ambientní hudbou. Celá performance vychází z několika různých a přitom vzájemně velmi blízkých prvků, jako například trní, chrám, půda či hrob a vrak. 

Kolekce, která byla v rámci XIII CARD představena, se odráží od projektu Iconic Recyclation a reintepretaci značky Helmut Lang, ponožené a znovu vytažené z močálů, rozsekané a svázané. Prvotní inspirací bylo zelené sako od Dr. Elisabeth Laengle. Další kousky linie se pak posouvají dále a hledají nová témata a inspirace. Forma oděvu staví na základních ostře řezaných geometrických kouscích, ale i na klasice, kterou propojují asymetrické prvky a popruhy, které jim dodávají na prudkosti a výraznosti. Kolekce je členěná, tvoří ji tmavé barvy, propojuje fetišismus a mírnou zvrácenost se zvláštní lehkostí a elegancí. Stejně jako u předchozích projektů nechyběl řev draka, milenci a krev, ústředním tématem se však tentokrát stala změna.

Do XIII CARD se kromě samotného návrháře zapojily také hudební projekty Phragments ze Slovenska, švédští Desiderii Marginis, Allseits z Německa a slovenská malířka RudáSova.

Tereza N
Autor: Tereza N
Zdroj: foto: Mischel Warenits

Doporučujeme

Další články