Máme očekávat nový koncept týdnů módy?

Vydáno: 12.02.2016, 13:20 · Novinky · Autor: Žaneta Menšíková
Máme v příští sezóně očekávat nový koncept týdnů módy?
Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 1385

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 690

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 697

Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 690

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/mdls.cz/lib/simple_html_dom.php on line 697

10. únor znamená pro svět módy oficiální start newyorského fashion weeku, který představí kolekce následující sezóny podzim/zima 2016/2017 a stává se tak prvním týdnem módy před Londýnem, Milánem, Paříží a dalšími. Organizace CFDA však již v prosinci oznámila, že chystá přepracování rozvrhu následujících týdnů módy, který tuto změnu potřebuje již dlouhou dobu. Od roku 2014 bylo vytvořeno nové logo newyorského fashion weeku, určeny dvě ústřední dějiště v tomto městě pro představení kolekcí, nyní CFDA oznámila, že přehodnotí i tradiční konání klasického formátu NY Fashion Weeku dvakrát ročně: ,,Projektanti, maloobchodníci a redaktoři byli nějakou dobu dotazováni na význam dosavadního týdne módy. Mimo tento průmysl jsme se rozhodli najmout Boston Consulting Group pro vytvoření dalších analýz, konzultaci a důkladné plány pro budoucnost fashion weeků,‘‘ řekl Steven Kolb, prezident a generální ředitel CFDA. Tyto úvahy a pravděpodobné změny by však neměly mít dopad na únorový týden módy.

Vzhledem k počátečním změnám se již několik návrhářů rozhodlo změnit svůj přístup k představování kolekcí. Značka Thakoon bude zřejmě přepracovávat svůj obchodní model a zaměří se na prezentaci kousků připravených ke koupi v reálném čase, mimo New York se Thomas Tait odhlásil z londýnského fashion weeku a namísto toho plánuje soukromé představení kolekce pro tisk a nákupčí, stejně tak se i evropské značky Burberry, Tom Ford a Vetemens rozhodly, že se nepodřídí klasickému produkčnímu kalendáři, podle kterého se návrháři řídí již několik desetiletí.

Značka Burberry oznámila, že již nebude představovat svou pánskou kolekci na pánském týdnu módy v Londýně, místo toho představí dámskou i pánskou kolekci dohromady, a to poprvé v září 2016 na londýnském týdnu módy. Značka se řídila klasickými rozvrhy více než 10 let, od roku 2010 se značka soustředila na live-streaming módní přehlídky a uvedení malého výběru zboží určeného ke koupi bezprostředně po přehlídce. Nyní budou nabízeny ke koupi nejen doplňky, ale rovnou celá kolekce, a to krátce po přehlídce na internetu, ale následně také v obchodech po celém světě. Cílem kreativního ředitele Christophera Bailey je dodat kolekci v co nejkratším čase po přehlídce. Součástí bude samozřejmě i kampaň nafocená Mariem Testinem, která světlo světa spatří rovněž po přehlídce. Ke značce Burberry se přidal i Tom Ford, který v zimě svou kolekci také nepředstaví. Ženskou kolekci Tom Ford můžeme očekávat v září, rovněž spojenou s pánskou kolekcí a taktéž dostupnou online a v obchodech ihned po přehlídce: ,,Trávíme příliš obrovské množství času a peněz na události, která vytváří vzrušení ve velkém předstihu předtím, než bude kolekce dostupná pro spotřebitele. Chceme uspokojit touhu našich zákazníků mít své oblečení tehdy, kdy jsou připraveni ho nosit.‘‘ Cílem těchto dramatických přesunů představení kolekcí jsou 3 základní věci: přimět spotřebitele k nákupu kolekce  poté, co ji spatří; zvýšit počet prodaného zboží v plné ceně; zabránit vytváření módních kopií. 

Žaneta Menšíková
Zdroj: fashionista.com

Doporučujeme

Další články