Chanel Podzim/Zima 2016/2017

Žádný supermarket, letiště nebo italské filmové studio – Karl Lagerfeld se rozhodl vrátit ke klasice. Pro představení nové kolekce Chanel podzim zima 2016/2017 vytvořil couture studio, ve kterém uvedl klasický Chanel plný tvídu či prošívané kůže. Návrhář tak prostřednictvím tohoto salonu, s béžovými stěnami a zlatavými židlemi umístěnými v dokonalých řadách, vznesl hold klasickému oděvnímu řemeslu, detailním ručním pracím a barvám. Na jeho přehlídku se pod skleněnou střechu tradičního místa konání Grand Palais přišla podívat velká řada lidí, mezi kterými byli Pharrell Williams nebo Willow Smith, která se stala novou módní ambasadorkou Chanel a přehlídka byla místem, které se stalo pro toto oznámení ideální. Kolekce, která prostřednictvím sociálních médií opět obletěla svět během hodiny, nyní nebyla zaměřena na tematickou show, ale na kolekci samotnou. 

  

Délka přehlídkového mola dosahovala půl míle. Lagerfeld se tak rozhodl vytvořit kolekci, která koresponduje s dnešní uspěchanou dobou: ,,Kolekce byla vytvořena tak, aby mohly nositelky chodit rychle. Je určená pro ,,rychlý život‘‘, ve kterém se mohou pohybovat díky otevřeným sukním,‘‘ vysvětlil návrhář. Všechny kusy, šaty i sukně, měly skutečně na obou bocích hluboké rozparky dotvořené zipem, které po rozepnutí umožňují snazší pohyb. V kolekci Chanel tak můžete působit jako dáma, ale zároveň si zajistit pohodlí během dnešního spěchu. Dalším kusem, který toto tempo vystihuje, jsou vysoké kozačky, spíše jezdecké boty: ,,Líbí se mi myšlenka jezdeckých bot v kombinaci s večerními šaty a v kombinaci s otevřenými sukněmi, které můžete rozepnout či zapnout.‘‘

  

Přehlídku nazvanou ,,Pouze přední řada‘‘ zahájila Mica Arganaraz v zářivě růžovém tvídovém obleku s výrazným límcem a černými koženými rukavicemi. Právě tento odstín růžové má Karl v oblibě, přidal k němu však světlejší varianty, které v jiné části přehlídky zkombinoval s modrým denimem. Většina modelů již od počátku provázela výrazná buřinka v barevných kombinacích, která u levého ucha nepostrádala úchytku na zápěstí pro pohodlné přenášení. Tvídové kostýmky v rozmanitých vzorech a barevných kombinacích v rámci jednoho z modelu střídaly denimové vesty a bundy, dlouhé šaty s decentním cikcak vzorem po celé jeho délce, košile doplněné o výrazné mašle okolo krku i šaty či úplety zdobené kovovými cvočky, které vytvářely dojem nepravidelného potisku. Zároveň se Karl rozhodl výrazněji zaměřit na ikonický perlový náhrdelník, který hned v několika postupných vrstvách a větších délkách použil jako výrazný šperk i jako upevnění na klobouček. Růžovou a modrou v kolekci doplnila černá i bílá, ale také béžová, hnědá a zlatá. Finále kolekce již patřilo nadýchaným sukním zdobeným peřím, jemným šatům tvořeným z postupně kladených volánů, krajkovým výšivkám, zdobeným páskům i elegantním pončům. 


Autor: Žaneta

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94