logo MDLS
přihlásit se
Přihlásit přes Facebook

Bulgari x Save the Children

Vydáno: 26.04.2016, 21:30 · Novinky · Autor: Kateřina

Společnost Bulgari rozšiřuje kolekci šperků Save the Children o stříbrný náramek s černou keramikou. Náramek je stejně jako prsten a náhrdelník inspirovaný ikonickou kolekcí B.zero1 a nese rozpoznatelné logo organizace Save the Children. Cena náramku je 480 eur, z čehož 75 eur je věnováno organizaci Save the Children.

K dnešnímu dni se díky podejům šperků z kolekce Save the Children podařilo získat 37 milionů eur, a pomoci tak jednomu milionu dětí ve 29 zemích světa na pěti různých kontinentech v oblastech, kde přírodní katastrofy, války nebo chudoba odpírají dětem právo na vzdělání a lepší budoucnost.

CZECH FRESH: SHE SAYS NO

Vydáno: 26.04.2016, 11:24 · Czechfresh · Autor: Patrik

Dámy, máte rády lokální a udržitelnou módu? Libujete si v těch nejlepších materiálech a v kvalitním zpracování? A hlavně, milujete sukně? Pak se musíte seznámit s naší další #CZECHFRESH designérkou, Petrou Uríčkovou a jejím konceptem Shesaysno!

 

   

 

Petra je v naší rubrice o lokálních návrhářích #CZECHFRESH tak trochu výjimkou. Sama totiž nikdy nestudovala oděvní design, ale dnes navrhuje kolekce pro dámskou značku Shesaysno, kterou sama založila a řídí ji. A právě to nás na ní nejvíc baví! A co jí tedy k podnikání v módě přivedlo? Petra údajně miluje módu už od malička, jen když se rozhodovala pro studium střední školy, zvítězil rozum nad srdcem. Své vzdělání, později také na vysoké škole, totiž zaměřila na obchodování a studium jazyků. Její vášeň k módě ji však nikdy neopustila, právě naopak. Až si jednoho dne řekla, že spojí vědomosti se svou největší zálibou, a tak vznikl koncept Shesaysno

 

   

 

Shesaysno je pro všechny ženy, které si umí užívat života a nebojí se vystoupit z davu. Možná do něho spíš nechtějí vůbec spadnout. Pokud umíte ocenit kvalitu, vážíte si kvalitní ruční práce, tak jste na tom správném místě. Cílem celého konceptu je totiž nabízet nejenom sukně, které navrhuje Petra, ale také ostatní produkty od pečlivě vybraných lokálních i zahraničních značek a designérů, a díky tomu vytvořit prostředí nejen pro nakupování, ale také ty nejzajímavější designérské spolupráce.

 


 

Naše oblečení nosí silné a úspěšné ženy, které se nebojí říct ne ve světě, který si neustále vyžaduje říkat ano.
 


 

A proč právě sukně? A jaké to je být zároveň návrhářem a obchodníkem své vlastní značky? Na to vše jsme se zeptali Petry Uríčkové.

 

   

 

Petro, tvůj vztah k módě už známe. Prozradíš nám ale, odkud přišel nápad konceptu Shesaysno, a proč sis z celého dámského šatníku vybrala právě sukně?

Už dlhšiu dobu sa aktívne zaujímam o lokálnu módu. Mám rada kvalitné veci, ktoré so sebou nesú aj niečo viac, nejaký príbeh. Taká vec má pre mňa oveľa väčšiu hodnotu a o to viac si ju vážim. Žena nakupujúca na Shesaysno hovorí nie veciam, ktoré sú neosobné, nekvalitné a bez nápadu. Naopak hovorí áno kvalite a originalite. A to sa samozrejme nemusí týkať oblečenia, ale aj celkovo životného štýlu. Shesaysno reflektuje to, čo mám rada ja sama a čo by som chcela zdieľať s ostatnými. Sukne boli pre mňa jasnou voľbou hneď na úplnom začiatku. Sú mojim najobľúbenejším kúskom, ale bohužiaľ výber v obchodoch ma nijako neoslovuje. Ďalším problémom sú veľkosti a strihy, ktoré nie vždy sedia tak, ako by mali. Chcela som nosiť sukne, ktoré mi skvele padnú, vyzerajú krásne, vyčnievajú kvalitou spracovania, ale zároveň budú iné. Také, ktoré na prvý pohľad zaujmú na ulici, v metre, kdekoľvek. Ponuku chceme ale postupne rozširovať a zaradiť aj iné produkty od nami vybraných značiek. Všetko sú to značky, ktoré sú testované priamo mnou a stotožňujú sa s myšlienkou Shesaysno na sto percent.

Já sukně sice nenosím, ale o to více mě fascinuje a zajímá, jaké to je založit a vést vlastní značku?

Nikdy som si nemyslela, že by som mohla mať vlastnú značku. Ešte teraz mi to príde také zvláštne a aj keď sukne sama navrhujem, nerada sa staviam do pozície dizajnérky. Navrhovanie ma veľmi baví, ale viem sa ohodnotiť  a poznám v tomto svoje limity. Naopak, myslím, že mám celkom dobrý cit pre výber iných značiek. Viem odhadnúť, ktorá je kvalitná a ktorá sa na takú len hrá. Tieto dve činnosti sa myslím vôbec nevylučujú a práve tá rôznorodosť ma na tom baví asi najviac.

Takže o návrhy se staráš ty. A co produkce, kde sukně vznikají a odkud pochází materiály?

Áno, ako som spomínala, produkty značky Shesaysno navrhujem ja sama. Tie najlepšie materiály a kvalitné spracovanie sú pre nás základ. Sama si na to veľmi potrpím aj v bežnom živote a koľkokrát skôr ako samotný kúsok skúmam skôr visačky so zložením a s miestom pôvodu. Látky nakupujeme od českých dodávateľov a sú prevažne z Talianska. Produkty následne šijeme na Slovensku. Máme teda taký česko-slovenský produkt. V Prahe máme aj malý showroom, kde si zákazníčka môže všetky produkty pozrieť a vyskúšať.

Super, tam se určitě musíme podívat! A nakonec taková moje klasická otázka na tebe, jako mladého člověka plnéhého nápadů působícího v našem módním prostředí. Co si myslíš o lokální módní scéně? V čem je podle tebe výjimečná a co jí podle tebe naopak rozhodně chybí?

Lokálnú scénu samozrejme sledujem a hlavne tu v Prahe je vidieť, ako rýchlo sa posúva dopredu a dostáva do povedomia. Príde mi, že každú chvíľu sa otvorí nový obchodík, ateliér či koncept store. Dizajnéri a značky spolu začínajú spolupracovať. Uvedomujú si, že pokope sa funguje podstatne ľahsie. Móda sa u nás postupne začína presúvať z offline sveta aj do toho online. Oproti zahraničiu máme stále čo doháňať, ale myslím si, že sa to posúva správnym smerom.

Souhlasím s tebou. Je radost sledovat, jak se posouváme kupředu, zejména díky mladým talentům, jako jsi ty! Od dnes už žádná žena nemusí nosit nekvalitní a tuctovou módu...

Testujeme: Kérastase Spray á Porter

Vydáno: 25.04.2016, 10:00 · Loreal · Autor: Michaela

Tento přípravek, opět od luxusní značky Kérastase, je úžasný pomocník k dotvoření tzv. plážového efektu a zvýraznění struktury vlnitých či natočených vlasů. Funguje na principu klasických „sea salt“ sprejů. Používá se pro všechny typy vlasů. Aplikace je zcela jednoduchá, a to nastříkáním do umytých, ručníkem vysušených vlasů. Slouží zároveň jako ochrana před teplem vysušujícím vlasy.

Kérastase Spray á Porter

Produkt je velmi oblíbený v zahraničí a na internetu můžete najít spoustu videí, jak přípravek používat a co doopravdy umí. Já osobně jej kombinuji s produktem L´Oréal Volume Architect, který použiji jako první, protože chci, aby mé vlasy měly objem. Následně aplikuji Kérastase Spray á Porter s cílem vytvořit krásně strukturované vlny – sám osobě vám totiž sprej objem nezajistí.

Přípravek použijte například před natočením vlasů kulmou nebo žehličkou. Nanášejte pouze do délek vlasů, ne ke kořínkům. Následně po natočení a vysušení můžete přípravek použít znovu pro větší plážový efekt. Poslední krok však dodržovat nemusíte – záleží na looku, kterého chcete docílit.

Pokud bych měla srovnat tento sprej s ostatními „sea salt“ spreji, které jsem měla možnost vyzkoušet, určitě patří mezi ty nejlepší. Zajišťuje strukturu vlasů bez toho, aby je příliš zamastil, je velmi šetrný a lehký.

Cena: Cena za výrobek je poměrně vysoká. I když se jedná o profesionální produkt, stejného efektu byste mohli docílit i s jinými produkty konkurenčních značek, a to za mnohem nižší cenu.

Hodnocení: 4 z 5

Recenze Denisa: Mám od přírody vlnité vlasy a po použití tohoto přípravku jsem měla krásně zvýrazněnou jejich přirozenou strukturu. Mohu doporučit.

Dyzajn market léto se blíží

Vydáno: 22.04.2016, 10:15 · Novinky · Autor: Tereza

Během víkendu 28. - 29. 5. se na piazzetě Národního divadla uskuteční Dyzajn market léto. Největší výběrová open-air prodejní výstava autorské tvorby Dyzajn market představí přes 180 českých a zahraničních designérů i tvůrců. "Léto je pro mnoho lidí synonymem pohody. My jsme se rozhodli pohodu pražanům a návštěvníkům metropole přinést o trochu dříve, aby měli čas se pořádně na léto připravit. S týmem jsme vybrali z přes 300 přihlášených dyzajnérských značek to nejlepší, navíc žádané domácí a exotické občerstvení a též jsme připravili kulturní program pro děti i dospělé. Zkrátka chceme, aby se návštěvník mohl na léto naladit všemi smysly: od originálního dyzajnu až po skvělé jídlo s dobrou náladou a zajímavými kulturními zážitky," říká Terezie Tunková, zakladatelka Dyzajn marketu.

Návštěvníci se tradičně mohou těšit na oblečení, módní doplňky, šperky, hračky i na bytové doplňky. Nebudou chybět ani kousky pro muže. Dyzajn market léto přivítá ve svých řadách i nováčky, jako například brazilskou značku TUN, jejichž designéři tvoří šperky z použitých pneumatik. Dodávají tak svým šperkům i ekologický rozměr. Dalším nováčkem je česká značka Katy Paty, která se specializuje na výrobu vypínačů a zásuvek z porcelánu. Jde o ruční výrobu z tradičního karlovarského kaolínu. "Jde v podstatě o šperky do bytu, které mají neomezenou životnost. Dodají interiéru eleganci a vyovlají dojem neokázalého luxusu. Stanou se svědkem vytříbeného vkusu majitelů," doplňují designéři značky.

V rámci doprovodného kulturního programu se návštěvníci mohou těšit na představení pro děti i dospělé divadelních spolků Kaká a Buchty a loutky. V sobotu 28. května jsou pro návštěvníky připraveny i módní přehlídky, DJs, koncert Falcon's Western Rebels ve stylu western swingu a koncert kapely High Corporation.

Dyzajn market léto se uskuteční na piazzetě Národního divadla 28. - 29. května 2016 od 10:00 do 19:00 hodin. Akce je zdarma, bezbariérová a dog-friendly.

Week in Fashion

Vydáno: 21.04.2016, 16:49 · Novinky · Autor: Tereza

1. Balenciaga představí svou první pánskou kolekci. A to už tento rok. Respektive za pouhých pár týdnů. Demma Gvalista, jako nová kreativní ředitelka značky, tak činí značně odvážný krok. Jakým směrem se ukáže už v 22. července 2016 v Paříži, kde v rámci pánského fashion weeku debutuje pod hlavičkou proslulého módního domu.

2. Olivier Rousteing se se značkou Balmain hodlá zařadit po bok domům, které spustily možnost "See Now Buy Now" nákupů. Dává tak jako další sbohem tradiční prezentaci kolekcí s půl ročním předstihem. A i přes značně negativní kritiky, které se na nový trend snesly v jeho počátcích, to vypadá, že přesně toto je krok směrem, který pro značky funguje. Nehledě na snahy nadšenců o zpomalování nejen módního průmyslu.

3. Francisco Costa a Italo Zucchelli odešli z postu kreativních ředitelů značky Calvin Klein, kde měli na starost pánskou a dámskou divizi. Ty by se s jejich odchodem měly spojit a dostat jednoho kreativního tvůrce. A samozřejmě se spekuluje, zda jejich posty neobsadí někdo z designérů, kteří v posledních týdnech opustili stejné posty. Žhavými kandidáty jsou tak Raf Simons i Hedi Slimane. Na oficiální zprávu si ale budeme muset počkat.

4. Anna Wintour proměnila Taylor Swift v jednu z dívek Saint Laurent a vzdává tak poctu Hedi Slimanovi. A to rovnou na obálce Vogue. Zároveň doufá, že ze zpěvačky zůstane platinová blondýna s rockerským nádechem, v čemž ji Taylor podle vlastních slov neoponuje. Vypadá to tak, že image, původně vytvořenou pouze pro focení Vogue, si tak ponechá. Upouští tak od mikáda, inspirovaného právě slavnou šéfredaktorkou, ve kterém se ukázala nedávno.

5. Lily James je nejnovější tváří značky Burberry. Pro sedmadvacetiletou modelku je to první celosvětová kampaň v kariéře, ačkoliv její portoflio je poměrně pestré. Kampaň a video, které nafotil a natočil Mario Testino, nespatří světlo světa dříve, než v srpnu, spolu s novou vůní My Burberry Black.

6. Gigi Hadid dokazuje, že je pro reklamní spoty jako zrozená. Po několika reklamách, představujících především módní nebo kosmetické produkty, se nyní objevila v reklamě na BMW M2. A co vy? Dokážete udržet své oči na Gigi?

 

Pečujte o svou pleť s Belobazou

Vydáno: 21.04.2016, 16:45 · Novinky · Autor: Tereza

Krásně lesklá a hydratovaná pokožka je snem každé ženy. Avšak ne vždy máme to štěstí na přirozenou hebkost, a to už vůbec nemusíme mluvit o vysušování, citlivosti, reakci na změny počasí či pokožku, která má sklony k ekzémům. A i proto je tu Belobaza.

Zní vám to jako kouzelné zaříkávadlo z pohádky? Věřte, že není, i když účinky Belobazy jsou bezesporu kouzelné. Jedná se o krém na pleť, určený ke každodenní péči, ochraně a regeneraci suché, citlivé a podrážděné pokožky. Díky svému hypoalergennímu složení je navíc vhodný i jako doplněk při léčbě atopických ekzémů a jiných dermatóz, neobsahuje totiž dráždivé látky jako třeba parabeny, parfemace, lanolín nebo syntetická barviva. 

Kromě výborných hydratačních účinků se krém rychle vstřebává, nedráždí pokožku, ale naopak jí zklidňuje, zjemňuje a navíc i preventivně chrání. Belobazu navíc může používat celá rodina, včetně dětí již od narození.

Belobaza přináší pokožce okamžitou úlevu, trpíte-li zarudnutím, citlivostí a častým vysušováním, dodá vaší kůži potřebnou hydrataci, pocit svěžesti a úlevu, kterou podrážděná pokožka potřebuje. Kromě toho poskytuje i dlouhodobou ochranu a napomáhá ke zklidnění a regeneraci pokožky. 

A jak správně Belobazu používat? Už při pravidelné aplikaci dvakrát denně, pocítíte úlevu a změny, které Belobaza přináší. Její použití je ale samozřejmě individuální a záleží na stavu pokožky. Je možné ji používat dle potřeby, výsledky se dostaví velmi brzy.

Victoria Beckham x Estée Lauder

Vydáno: 21.04.2016, 10:45 · Beauty · Autor: Kateřina

Módní návrhářka Victoria Beckham oznámila propojení s Estée Lauder. Společně vytvoří limitovanou beauty kolekci, která se v obchodech objeví tento podzim. Bližší detaily zatím nebyly prozrazeny, jedno je ale jisté – k prodeji bude kromě kamenných obchodů také na internetu.

„Jsem nadšená, že mohu spolupracovat na limitované kolekci s Estée Lauder,“ prozradila Victoria Beckham. „Celý ten proces byl moc inspirující a oči otevírající – začali jsme úplně od základů společně s Estée týmem, vypadá to celé jako dokonalé partnerství pro mě a moji značku. Dlouho obdivuji Estée Lauder jako ženu a celou tu silnou značku, kterou vytvořila, takže jsem nesmírně šťastná, že mohu zahrát malou roli v takovéto vizi pro ženy.“

Estée Lauder má bohatou historii, co se kolaborací se známými designéry týče. Ve svém portfoliu má značky jako Tom Ford, Michael Kors nebo Tory Burch. Limitka Victorie Beckham bude podobná kolekci Dereka Lama v roce 2014.

„Snad každá klíčová kosmetická značka dnes spolupracuje s nějakým designérem,“ řekl John Demsey, výkonný prezident skupiny Estée Lauder. „Návrháři mají profily na sociálních sítích, jejich přehlídky se promítají na všemožných platformách a nějakým způsobem je to méně o oblečení a více o celkovém looku.“

Sama značka u svých sociálních médií využila například Kendall Jenner, Evu Mendes nebo blogerku Irene Kim.

Ani u Victorie Beckham se nejedná o první kolaboraci. V roce 2014 spolupracovala se značkou Nails Inc na dvou lacích na nehty, v roce 2006 společně s manželem Davidem Beckhamem vytvořili kolekci pro Coty. Dva roky poté pak Victoria založila vlastní ready-to-wear label, který řídí dodnes.

Módou nabitý MODA Fashion Day(s) 2016

Vydáno: 20.04.2016, 16:00 · Novinky · Autor: Žaneta

16. dubna 2016 se již podruhé otevřely dveře českokrumlovské Zámecké jízdárny, která naskytla své prostory společenské a módní události MODA Fashion Day(s). Tento koncept má ambice stát se součástí každoročního regionálního kulturního programu, ale také poskytnou náhled na českou módu mimo pražské prostředí.

Součástí sobotního programu se tak staly nejen prezentace Pop-Up Store, v rámci něhož si mohli návštěvníci fyzicky prohlédnout lokální tvorbu, ale také seminář pro ženy a hlavně přehlídky, na kterých se představily například návrhářky Veronika Štěrbová se svou značkou Sophistic by Veronika, ale také Taťána Kovaříková se značkou TATIANA. Jedním z vážených hostů celé akce se stala rovněž Olga Knoblochová – zakladatelka kosmetické značky Dermacol, která slaví 50. výročí od svého vzniku. Patronkou letošního ročníku se stala radní města Český Krumlov Jitka Zikmundová.

Sobotní večer se nesl zejména v duchu přehlídek, do kterých se zařadila představení kolekcí českokrumlovského butiku Hala Bala, který nabízí kolekce značky Desigual, značky Triola, která nabízí spodní prádlo, a butiku Underwear, jehož název již prozrazuje nabídku spodního prádla. Mezi největší lákadla však patřily kolekce Sophistic by Veronika a TATIANA.

Sophistic by Veronika

O nové jarní kolekci talentované návrhářky Veroniky Štěrbové jste se mohli dočíst zde, v Českém Krumlově však návrhářka představila svou kolekci na rozmanitých ženách a slečnách, které její kolekce nosí. Kolekce pod názvem PROTOŽE odpovídá na všechny otázky, proč byste si kolekci měli pořídit. Cílem prozářených modelů je totiž rozjasnit zašedlé ulice veselými barvami, exotickými potisky a ženskými siluetami šatů, které sluší. Pro tuto kolekci se návrhářka rovněž inspirovala jízdou na skútru, který se stal jejím oblíbeným a každodenním dopravním prostředkem. Doposud se návrhářka věnovala hlavně kabátům a šatům, nyní se však rozhodla svou tvorbu rozšířit o další kousky – o topy, šortky, kalhoty a zářivý kožený křivák. 

Kolekce ke shlédnutí zde: https://www.mdls.cz/kolekce/3446-sophistic-by-veronika

TATIANA by Taťána Kovaříková

Závěr dne patřil přehlídce nejočekávanější, a tou bylo představení kolekce TATIANA jaro léto 2016. Návrhářka Taťána Kovaříková patří k českým návrhářským klenotům, ženě s vytříbeným vkusem a především k tvůrkyni ženské módy pro náročnou klientelu. Designérka se v této kolekce rozhodla zaměřit na černobílou klasiku, kterou obohatila o tmavě oranžovou a červenou. Vytvořené střihy lichotily ženské siluetě a chybět nesměly jak klasické ženské šaty, tak kalhoty se zmenšenou délkou nad kotníky, tuniky různých délek, kostýmky, koktejlové šaty i dlouhé večerní šaty v úzkém provedení s hlubokými rozparky, důmyslným zpracováním v okolí dekoltu, a to jak prostřednictvím průstřihů, tak spojením tylu a krajky. K vidění byly rovněž večerní šaty s širokou sukní. Vyjádření ženskosti prostřednictvím kolekce spočívalo mnohdy v drobných detailech i výraznějších prvcích, které modely ozvláštnily – například ve zvířecím potisku, pruhovaném šikmém zrcadlovém vzoru, květinových průstřizích i v třpytivém flitrovém zdobení.

Kolekce ke shlédnutí zde: https://www.mdls.cz/kolekce/3447-tatiana-kovarikova

Coachella inspo

Vydáno: 19.04.2016, 21:00 · Beauty · Autor: Kateřina

Je to sice festival v poušti a ne Oscaři na červeném koberci, ale díky záplavě blogerek, hereček, zpěvaček a módních ikon Coachella neodmyslitelně patří mezi beauty události roku. Inspirujte se ročníkem 2016!

Blogerka Leonie Hanne vsadila na uvolněný bohémský styl.

 

Chiara Ferragni vyrazila ze svého nedalekého domu v LA s barevnými aplikacemi na čele a copánky.

Mladší sestra Chiary Valentina měla aplikace v romantickém stylu, který skvěle doplňoval háčkovaný top.

  

  Ikonická Shea Marie neexperimentovala a na Coachelle se objevila s volně rozpuštěnými vlnami a bílými šaty.

Jedním z největších překvapení byla zpěvačka Taylor Swift, která na koncertě Calvina Harrise zářila s platinovou barvou.

 

Kylie Jenner měnila vlasy jako chameleon. Kromě růžovo-fialovo-zeleno-modrých se nebála zkusit ani výrazně oranžovou.

 

Nerozlučná dvojka Kristina Bazan a Fiona Zanetti zůstala věrná all black outfitům.

 

CZECH FRESH Interview: Helena Palkova

Vydáno: 15.04.2016, 08:00 · Czechfresh · Autor: Patrik

Ještě jste neslyšeli o Heleně Pálkové? Tak to jistě brzy uslyšíte. Tato mladá a cílevědomá studentka oděvního designu na zlínské Univerzitě Tomáše Bati stihla už procestovat kus světa a v Paříži nebo Anglii je jako doma. My jsme si s Helenou povídali, která země ji uchvátila nejvíce, jaké to je studovat módu v zahraničí nebo o tom, co chystá v příští kolekci.

Článek o Heleně a její kolekci Na!ve najdete v naší rubrice #CZECHFRESH.

 

 


 

Heleno, teď jsi sice v Anglii, ale jinak pocházíš z Prahy, je to tak? Co tě k módě vůbec přivedlo, a proč sis po základní škole vybrala právě oděvní průmyslovku?

Ano, narodila jsem se sice v Praze, ale už jako velmi maličká jsem necelé dva roky bydlela s rodiči v Moskvě. Pak jsme se opět vrátili do Prahy a teď se snažím bydlet všude možně a poznávat svět. To mě neskutečně baví! Móda si mě našla sama. Jako malá jsem si hodně malovala různé oblečky a v jednom kuse něco vyráběla. A v páté třídě jsem začala navštěvovat výtvarný kroužek, kde jsem se také dozvěděla o Střední průmyslové škole oděvní v pražských Holešovicích. To byl, řekla bych, zlomový bod. Velmi mě fascinovalo, že něco tak krásného se dá studovat, a dokonce již na střední škole. Od té doby bylo mým cílem dostat se tam. V rodině jsem tuto vášeň nejspíše zdědila po své babičce, která často šila nádherné oděvy pro mou maminku.

Páni, ještě v kočárku a už v Moskvě, tak teď už je mi jasné, kde se v tobě bere ta vášeň k cestování. Z těch míst, které jsi už stihla navštívit, kde se ti líbilo úplně nejvíce, a kterou zemi považuješ za centrum módy?

Na otázku, ve které zemi se mi líbilo nejvíce, je velmi těžké odpovědět. Jsem velmi přizpůsobivá a musím říct, že se mi líbí snad úplně všude. V každém případě za nejexotičtější místo považuji japonské Tokio. Naopak v Paříži jsem se zase cítila jako doma. Ta je pro mne také tím centrem módy. Francouzsky mají neskutečný talent, aby se oblékli zcela jednoduše, a přesto nádherně. Mají můj obdiv.

Pro své studium oděvního designu sis vybrala moravský Zlín. Proč právě Zlín? A jak se ti tam žije?

Do Zlína jsem podala přihlášku hlavně z toho důvodu, že mám na Moravě příbuzné, a tak to pro mě není úplně neznámé místo. Moravu celkově považuji za velmi krásnou část naší republiky. Život ve Zlíně je jiný, klidný, a to se mi na něm líbí asi nejvíce. Dokážu se tam mnohem více soustředit na svou práci a tvorbu. Navíc se Zlín v poslední době dostává do popředí a já jsem ráda, že mohu být součástí této proměny.

Je to tak. Zlín je v poslední době velmi dynamický a i nás z Prahy stále více láká na bohatý program a unikátní módu vaší univerzity. Zapojuješ se i ty do studentských projektů?

Z projektů, které se ve Zlíně doposud udály jsem byla součástí Fashion Show Dotek 2015, Miss Academia 2015. Z těch menších jsem se zapojila do přehlídky druhého a třetího ročníku v rámci vernisáže v Napajedlech a performance, která proběhla v jednom ze zlínských klubů.

 

   

 

Ty se ale můžeš pochlubit také stážemi v zahraničí. Například v Paříži u značek Dormeuil a Simone Pérèle - Implicite. Jaké rozdílí vnímáš ve zdejším a francouzském prostředí? Co tě Paříž naučila?

V každé firmě jsem se věnovala naprosto odlišným věcem, a proto pro mě byly obě dvě stáže maximálně přínosné. Díky pařížské kamarádce jsem měla možnost nahlédnout do života pravé Pařížanky. Poznala jsem zajímavá místa a lidi. Bylo to opravdu velmi inspirativní. Paříž mě skutečně uchvátila.

V tuto chvíli studuješ v rámci studentského programu Erasmus v britském Nottinghamu. To máme opět úplně jinou kulturu a styl. Co se ti líbí na Británii a co tam obnáší studium módy?

V Anglii jsem už po několikáté, tak to není žádné překvapení, ale britský styl se rozhodně s jinými zeměmi srovnávat nedá. Británii mám velmi ráda a ještě raději se sem vracím. Co se mi tu tak líbí? Možná ta studená architektura, která mi svými cihlovými domky občas připomíná právě Zlín. Možná je to přesně ten důvod, proč je mi Zlín tak sympatický. Studium se v mnohém liší. Jsou tu naprosto jiné podmínky, příležitosti, systém studia a požadavky. Mám tu k dispozici profesory z branže, kteří mají letité zkušenosti v módním průmyslu a připravují nás každý den na nelítostnou realitu fashion světa. 

Přesuňme se konečně k tvé práci. Svou poslední kolekci, kterou skutečně obdivujeme, jsi nazvala Na!ve. Proč jsi volila právě toto slovo?

Nepřijde ti udělat kolekci z koberce do koupelny dostatečně naivní?

 

   

 

Haha. V každém případě klobouk dolů. Pracuješ už na nové kolekci? Můžeme se těšit na závěs ze sprchy?

Právě pracuji na kolekci, která bude inspirovaná britským a americkým preppy, který se pokusím převést do modernější a hravější formy. (Pozn. red.: preppy je specifickou subkulturou, která vyvinula v padesátých letech v rámci těch nejprestižnějších amerických univerzit a charakteristicky kombinuje školní uniformy s tou nejaktuálnější módou.)

Tak to se vážně nemůžeme dočkat. Ty tvrdíš, že v módě je pro tebe důležitý komfort. Když se chystáš na nějakou módní událost, dáš tedy sama přednost pohodlí nebo se snažíš být fashion za každou cenu?

Hlavní je pro mě cítit se dobře a pohodlně, to však neznamená, že bych kamkoliv chodila v teplákách. Nikdy jsem se neoblékala příliš výrazně, a tak se o to nesnažím ani na módních událostech.

Mimo již zmiňovaný koberec, jaké další materiály tě zajímají? Je obtížnější s těmito netradičními materiály pracovat?

Baví mě hledat nové materiály, způsob jejich využití, a to jak se s nimi dá odlišně pracovat. Těžké s nimi pracovat rozhodně není. Stačí si jen způsob výroby trochu osvojit a vypěstovat si k němu kladný vztah.

 

   

 

Co tě vůbec čeká po tvém semestru v Anglii? Plánuješ další stáže?

Zatím nemám v plánu nic určitého, snažím se teď plně soustředit na studium v Anglii. Ale pokud vše půjde, jak má, snad se mi podaří otevřít pár nových dveří.

Navštívila jsi mnoho zajímavých míst, a v některých jsi měla možnost také možnost tvořit a žít. Chtěla bys v budoucnosti zůstat a pracovat v Česku nebo tě láká jiná země?

Prozatím to vidím spíše na zahraničí, ale kdo ví. Rozhodně se nebráním ani Česku, avšak tuším, že mé kroky budu spíše směřovat do Anglie nebo Francie. 

Když právě nestuduješ nebo nepracuješ na nových modelech, co úplně nejraději děláš?

Velmi ráda trávím čas se svými přáteli. Taky se velmi ráda podívám na kvalitní film a ráda připravuji různá jídla. 

 

< Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 469 ... Další > 

Doporučujeme

21.04.2016

Další články

21.04.2016